Hummerinsaksi, Clianthus puniceus

Avaan tälle ihan oman ketjun, eikös näitä aika moni ollut kylvänyt keväällä? Mitäs kasveillenne nyt kuuluu? Tässä rönsyää omani, jota olin aikeissa leikata. Leikkaus jäi kuitenkin aikeeksi, kun huomasin lehtihangoista tulevan uuden kasvun, joka minusta voisi olla vaikka nuppu. Nähtäväksi jää.

Oi, kuinka on jo suuri? Milloin olet laittanut siemenet multaan? Minä laitoin vasta toukokuun lopussa.

Korkeutta on ruukkuineen jo puoli metriä suoraan ylöspäin, versojen pituuksia en jaksa alkaa mittaamaan. Kylvin 31.1. Tällähän oli kevään mittaan ihan kamala punkkiongelma, jonka sinnikkyydellä sain kuriin, mutta vieläkin, jos pääsee kuivahtamaan, alalehtiin tupsahtaa muutama jostain. Mutta hallinnassa on, sanoisin, ja hyvinhän tuo on kasvaa jaksanut siitä huolimatta.

Ei jaksanut sinnitellä raukka kevääseen, tänään totesin kuolleeksi (johon tapahtumaan en syytä ole keksinyt). Tuuheutui kyllä kovasti ja kasvoi reippaasti vielä kuukausi sitten, mutta yhtäkkiä loppui hältä tarmo. Kuinka teidän muiden voivat?

Ompas kivan näköinen kasvi…

Minulla on tänä aamuna ilmestynyt taimi, sentin mittainen. vaikka ei illalla ollut vielä mitään merkkiäkään. Siirsin viileään sen, kun otin omaan pikkuruukkuunsa sen.

Mikä voisi olla sopiva viileysaste? Mulla on plus 3 astetta paikka, mutta en tänään vielä uskaltanut niin viileään laittaa.

Mutta se taimen ilmaantuminen oli ihastus.