Sain pari kuukautta sitten työpaikalta kukan mutta en ole varma mikä se on. Äiti epäilee sitä tuonenkieloksi ja minä taas amatsoninliljaksi.
Kuvat on vähän huonoja, mutta varret on ruskehtavat ja kasvi on sipulikasvi. Kukista ei ole minulla tietoa. Kukka on hiukan pölyinen…
Amatsoninlilja taitaa olla
Juu, amatsoninlilja hän ompi
kiitos, asia on häirinnyt minua, mutta sain vasta nyt aikaa kysellä asiasta ja me äitin kanssa on käyty pitkät keskustelut asiasta. Minkälainen hoito amatsonille on? Tuo on korkeassa muovipurkissa tavallisessa kukkamullassa. Työpaikalla toinen hoitaja oli keretä nakkaamaan tuon roskiin mutta onneksi ennätin hätiin.
Käy ihmeessä lueskelemassa amatsonin liljalle omistettua ketjua, sieltä löytyy paljon keskustelua aiheesta. Mä tykkään aina sanoa,että laiskan sisätarhurin unelmakasvi, huolimaton hoito vain hyväksi. Altakasteluruukkua suositellaan.
Kasvini on alkanut pukkaamaan kahta kukkavartta. Saa nähdä mitä tulee.
Kukkavarret näyttää tältä.
Eipäs näytä ollenkaan amatsonin kukalta siinä kuin itse tiedän. Vaikka lehdet jo amatsoniksi tulkittiinkin 8o
Niino kun minä katselin tuota kohtaa, jossa varsi muuttuu lehdeksi, niin ei ihan näytä amatsonilta?
Tea-amalian kasvi taitaa olla drimiopsis maculata
Niin minäkin luulin amatsoninliljaksi netin kuvahaun perusteella. Mutta… Onko tuolle suomenkielistä nimeä? Entä onko hoito minkälainen?
Meille on muuttanut alkuviikosta kaksi uutta samaan “sarjaan” kuuluvaa sipulia. Ovat nyt yhdessä isossa purkissa.
Varjovehkaksi tuota Drimiopsis maculata on kutsuttu, mutta ehkä sekin on vain jokin itseksitty nimi
Mikähän lilja tämä mahtaa olla? Äidin kukka, vaihdoin keväällä mullat ja nyt on nuppu. Jännittää aivan, että saako sen auki ja mitä paljastuu! Äiti olettaa amaryllikseksi, mutta eihän tuo näytä yhtään sen nupulle?!
Ei oo ryllykkä. Oisko lukinlilja
Voisitko ottaa hieman paremman kuvan. Kuva otettu valoa vasten, siten että tausta saanut valon, mutta kohde ei.
Voi niin tiedän, että kuva on aivan luokaton… Salamaton mummokänny ottaa tuollaisia ja tosiaan on äidin ikkunalla Uuraisilla ulkomailla! Mutta odotetaan, josko saisi nuppunsa avatuksi? Sunnuntaisin käydään kahvinkerjuumatkalla, pitää ottaa kamera mukaan varulta…
Kännykällä pystyy hyvin ottaa tuosta kuvan. Ei kamera siihen auta, jos ottaa samasta paikasta kuvan.
Itse yleensä kannan kukan keittiön pöydälle, koska ympärillä on valkeat seinät. Valoa siten riittää myös kukalle.
Joskus onnistuu näinkin, kun kukka on ikkunalaudalla, mutta otankin kuvan hieman vinosti yläpuolelta kännykällä tai tabletilla
Kuva on aivan samasta paikasta, koska kukka on siinä, mutta joku saattaa tunnistaa liljan?
Kukkavartta on metrin verran.
Tuo on kriinumi