Huonekasvit: Saniainenko?

Eli mikähän on seuraava kaveri nimeltään ja hoidon tarpeeltaan? Melkein saman näköisiä tuntui löytyvän googlella, mutta yksikään löytämäni ei samalta näyttänyt.

eikös tuo ole pesäraunioinen? veikkaan minä

Kävin kaupassa kuikuilemassa pesäraunioisia ja ei ne samalta näyttänyt. Niillä oli se pesä naurua

Pari kuvaa lisää, jos auttaisi:

ja

Eli lehden alaosat on ohuita ja lähtevät noista karvaisista jaloista. Löytyykö pesäraunioisia erilaisina muunnoksina?

joo, minuakin rupesi sitten kutkuttamaan ajatus josko tuo ei olisikaan, sitten kun laitoit tarkemmat kuvat niin huomasin lehtienkin olevan erillaisia, eikä pesäraunioisessa ole noita "jalkoja" naurua mysteeri tuo kasvi on minullekkin silmän isku

Tietäiskö kukaan minkä niminen on kukka, joka muistuttaa hirvensarvia tms. Olis tarkotus hankkia hirvenmetsästäjälle, mutta nimi on hukassa. Kuvaa ei ole.

Hirvensarvisaniainen? Huonekasvi.

Kyllä taitaa olla oikea nimi kyseessä. Kiitos!

Jos saat jostain käsiisi hirvensarvisaniaisen, niin kertoisitko tännekin mistä löydön teit? Tahtoisin myös kovasta sellaisen, mutta en ole löytänyt mistään.

Luulisin, että on helposti saatavilla. Täällä meillä pienessä kaupungissa sitä tuntuu olevan aina tarjolla

Kuvassa oleva kasvi näyttäisi jaavansaniaiselta, saniainen se kuitenkin on varmasti… olen nimittäin tietoa etsinyt samasta kasvista heikolla menestyksellä.

on jaavansaniainen… ja voisi olla sellainen kuin

Microsorum pustulatum

Tunnistaako joku tämän saniaisen, tätä minulla ei ole ennen ollut, eikä kukkapurkissa ollut mitään nimeä, tuli supputraakin kylkiäisenä...

Eikö tuo liene sulkasaniainen.

Kun se ei ole sulkasaniainen, minulla on aina tähän asti ollut sulkasaniainen, tässä lehdet ovat toisenlaiset, hennommat, ryppyiset, eivätkä lähde lehtivarresta suoraan niinkuin sulkasaniaisella, yhtenä isona lehtenä. Tämän jokainen lehti koostuu useasta pienestä lehdestä....kasvi

Tässä vielä lähikuva saniaisen lehdestä, ei se todellakaan ole sulkasaniaisen lehti, vai eikö tämä ole saniainen ollenkaan:

Totta Eevaliisa tässä mulla on sulkasaniainen ja kyllä nämä lehdet on ihan erilaisia.
Mikähän jännä saniaishymylaatu sulla onkaan.

Vielä lähempää sulkasaniainen:

Oliskos mahdollisesti jonkun sortin alvejuuri. Sitä kasvatetaan myös sisäkasvina samoiten kuin hiirenporrasta. Sanikoistakin voisi löytyä.

Kiitos, pitää tutkia vielä tuota saniaista, kunhan työjaksoni taas torstaina päätty..

Onko sellaista kun ryppy tai kierre saniainen, kuinka sitä hoidetaan, vettä, aurinkoa ?