Omani kylvin 28.2. Voi harmi jos noi ei toimi, kun niitä olen muillekin lähetellyt Kauanko sakralla meni aikaa kylvöstä itämiseen?
Muistelen laittaneeni kolmisen viikkoa sitten multiin, en muistanut tietenkään merkata ylös. Siemenet sain penttiläiseltä.
Kiitos sakra Laitoin sitten heti uuden satsin, tällä kertaa koitan auttaisiko jos liottaa siemeniä huomiseen.
Taimimultaan kylvin liottamatta, mullan saa kyllä pitää aika märkänä, ennenkuin tämä yksikin iti.
Samassa on muutakin, muut kärsivät ;))
Tämä kasvi on tullut minulle ihan täytenä yllätyksenä, aivan ihana, enkä ole tiennyt mitään. Uusimmassa kotipuutarhalehdessä oli kuvia ja sen jälkeen olen nähnyt sitä esillä siellä sun täällä. Mistähän löytäisin oman huonemalvan, onko yleisesti puutarhoilla? Jos löydän siemeniä, niin onko vaikea kasvatettava?
Samoin minulle, tosi kaunis on tämä huonemalva…
Uusi tuttavuus mullekin,kaunis .Toivottavasti siemenenne itää vielä
.
Voiko huonemalvasta ottaa pistokkaita?
Voip ottoo.
Melkein kaksi kuukautta väliä taimilla, eilen nousi toinen huonemalvan alku.
Uskomattoman isoja jo syntyessäänkin, eikö kellään ole vauvakuvia, herää jo epäilys että ovatkin aivan jotain muuta.
Kiitoksia, raksin sitten jonkun latvan… ei tuo vielä järin iso ole, mutta varmuuden vuoksi olisi kiva olla toinenkin kasvamassa…
Olen laittanut huonemalvan siemeniä ketjukirjeisiin ja lähetellyt muutenkin penttiläisille. Onko kukaan saanut niitä itämään?
Sakrankin siemenet oli kuitenkin jotain muuta kun huonemalvaa. Upea köynnös tulossa, tietäisi vain mikä.
NYT apua! Onko tämä huonemalva vai vaahtera-aulio?
Lehdet ei näytä auliolle, joten olisko sitten malva?
Anisodonteaa eli huonemalvaa on luonnonvaraisena eri lajeja ja niistä esim. A. julii on tuollainen isolehtinen ja isokukkainen muoto.
Minulla on sekä isolehtinen, että pikkulehtinen huonemalva ( lajista ei tietoa), niistä voi pari pistokasta leikata jos joku on kiinnostunut.
Minua kiinnostaa, jos löydät minulta jotain vaihtariksi! Laitan hölöä jos vaan saan hölöt lähtemään.
Mutta että voi siis olla malva? Tuo on viherpeukaloilta, eikä näytä pätkääkään siltä miltä esittelykuvissa. Ei lehdet eikä kukka. Latvominen unohtui, siitä varmaan tuo harottaminen…
Kyllä se malvalta näyttää. Omassani oli samanlaiset lehdet, mutta pienemmät.
En oikein tunne kumpaakaan kasvia, mutta eikö niillä ole erilaiset kukan terälehdet? Malvalla sydämenmalliset ja auliolla pyöreähköt?