Huussi, puucee

Tässä otsikko jota en löytänyt. Ehkä kuitenkin harvemmin enää pihapiirinrakennus mutta mökki pihassa ehkä kuitenkin. Jos otsikko ei tänne kuulu saa sen siirtää. Olisi vain kiva nähdä teidän muiden huusseja. Meidän on tälläinen, suht tilava

jotta kaverikin mahtuu mukaan jos sellaisen haluaa mukaan ottaa. Vaikka tilaa riittää koitamme kuitenkin pitää siellä vain sinne kuuluvaa kalustoa.

Biolanin kompostori ja toimii hyvin.Pientä silausta vielä tarvittaisiin mm ikkunoiden ympärille laudat ja aluspuiden maalaus.Odottaa myöhäistä syksyä tai aikaista kevättä että apiaiset eivät ole kiusana.

Kivan näköinen ja tilava on tuo teidän mökkihuussi. Omastani ei ole kuvaa laittaa, se on pieni ja ahdas koppi, jonka seinät joku edellisistä omistajista on vuorannut pellillä eikä mitenkään hieno... Kompostoiva sentään. Käsienpesuallas olisi ihana. Nyt on pitänyt pinkaista saunalle.

Tänä kesänä rakennettiin vierasaitta/leikkimökki. Ensi kesäksi mies suunnittelee liiterin rakentamista. Olen vähän ehdotellut samaan rakennukseen uutta kevyesti eristettyä huussia, jonne tulisi käsienpesumahdollisuus ja irtopatteri/lämpöpuhallin. Saa nyt nährä lämpeneekö mies. Vai tarvitseeko odotella niitä kunnanputkia, joiden asennuksen piti alkaa viime kesänä...

Juuri saimme ensimmäisen rakennuksen pystyyn tontillemme, ja mikäpä muukaan se on kuin huussi. Eihän sitä ilmankaan rakentamaan pysty ;) Tässä siis pikkuruisesta huussistamme kuva+minä peittämässä huussin edustaa =).

Kyseessä Biolanin kompostoivakäymälä ja siihen sopiva huussirakennus. Tarkoitus on maalatakin mökkerö, mutta väriä harkitaan vielä.

Siinähän ne tärkeimmät, pallogrilli ja huussi :slight_smile:

Haasteellisen näköinen tontti, kertoilethan lisää jatkosta.

Tuonne maalaji-osioon jo ehdinkin tuosta tontista narista. Olen itse täysin ulapalla sen kanssa. Ei mitään käsitystä mitä tuolle maalle tehdä saatika sitten että mikä muu sinä kasvaisi kuin sammal ja puolukat…

Jos teettäisit siitä perustutkimuksen (viljavuusanalyysin), olisit jo viisaampi sen suhteen. Hapanta se todennäköisesti on ja siihen auttaa kalkitus, ja turvekuivitettu hevosenpaksa on mainio maanparannusaine.

Hapanta kyllä varmasti. Olen googlettanut kaiken mahdollisen ja mahdottoman hätäpäissäni, mutta taidankin ottaa nyt järjen käteen ja ajatuksella koittaa alkaa purkamaan tätä ongelmaa jostain päin. Ensimmäinen oma tontti, mökki ja puutarha. Kyllähän tässä oppimista piisaa =)

http://svenska.yle.fi/matochfritid/specialartikel.php?id=2578

tämän huussin rakennusvaiheisiin kannattaa perehtyä

(Tampereen teknisessä tutkivat uusia "paskajuttuja", suomalaiset ovat edelläkävijöitä)

Juhannuksena vedin vessan seinien alaosaan halvan vinyylitapetin ja maalasin istuin osan. Vähän sinistä somistukseksi. Katto pitäisi vielä maalata.

No siitä tuli siisti. Mutta ei kyllä minun mielestä katto maalia tarvitse :slight_smile:

Tarvitaanko millaisia lupia, jos laittaa puuceen taajamaan kaavoitetulle tontille?

Kannattaa varmaankin kysäistä kunnasta, niissä pykälissä lie isojakin eroja kuntien välillä ja erilaisia vaatimuksia.

Emmää tienny että täällä on huussiketjukin! Jospa joku noheva mode siirtää viestit aikaansaannoksista tänne. Ei kait niiden kahdessa paikassa tarvitse olla.

Minäpä siirrän kun luvan sain :slight_smile:

Kaksi innokasta tyttöä ja minä, suteja ja maalipurkkeja ja -putkiloita, pari kesäistä päivää… ja synkästä ja ikävästä huussista tuli herttainen kesäpikkula.

Tuola passaa kyllä istua, tosi hieno

Ei riitä peukku - aivan ihana hyyssikkä:)

Tuolle kuivikeastialle pitäisi tehdä vielä jotain.

Pytyllä istuessa on tämmöinen näkymä.