Hyppykurkku, Cyclanthera

Kyllä mä sen harvinaiset syötävät vihannekset osastolta oon ostanut. Mutta en ole yhtenäkään vuonna mitään satoa saanut. Viimekesään asti olen tosin kasvatellu ihan ulkona ja viimekesänä kasvarissa teki myöhään syksyllä muutamia kukkia. Pakkanen tosin vei sen ennenkun mitään satoa ehdittiin saada.

Koristeena olen siis lähinnä kasvatellut, mutta ainahan se pienikin maistiainen olis mukava saada.

Hienoa Q kun laitoit tuon ‘’ herkkukurkun’’ kuvan , nyt tietää vähän mitä niistä siemenistä odottaa , tuo on kivan näköinen, voi kun saisin ne kasvamaan   

Q, eka ‘’ herkkusiemen’’ on itänyt…jipiiii

Oi ihanaa, onneksi olkoon.

Täällä myös hommat hyvällä mallilla. Ihan ei noin topakoita ole, kuin Q:lla, mutta ovatkin ihan luonnonvalolla kasvaneet. Niin isoja kuitenkin olivat, että siirsin ne viileään ulkorakennukseen, kun täällä sisällä alkaa tila loppua.

Nyt ovat loputkin itäneet,ei muuta kuin odotellaan kasvamista :wink:

Hyvin on kasvanut, pian sais viedä ulos, mutta kun on niin kyyyylmäää .

Mun on vielä kovin pikkuisia :slight_smile: Ekat kunnon lehdet toisessa ja toisessa ne on tulossa.

Eiköhän ne siitä röyhähdä. Toivon :smiley:

Mulla kaksi uutta tainta kurkistelee purkista. Ekalle kävi vähän kuivumiskuolema. Kun on liikaa intoa ja satoja taimia, niin sit aina joku taimi jää vahingossa huomaamatta.

Kuukaudessa venähtänyt valtavaksi, pitäsi saada ulos, mutta ne yöhallat on tulossa, joten en vielä vie.

On kyllä komia. Tuosta voi vähän viritellä jo satotoiveitakin :wink:

‘‘Herkkuliini’’ kasvoi sisällä valtavasti, juhannuksen aikaan raahattiin se ulos, vähän se kärsi siirrosta, mutta nyt se on alkanut kasvaa uudelleen. Kuinkas muiden herkkyhypyt ovat menestyneet, joko kukkii ?

Miikos ja Q , kuinka teidän herkkuhyppykurkkunne voi, joko on tullut satoa  ?  Tämä vain kasvaa ja kasvaa, ei edes kuki.

"Herkkuliinilla" on kauniit lehdet. Se näyttää ihan kivalta, vaikkei tekisikään satoa.

Viippu, niin on, mutta kun ei tee satoa, mistä saa siemeniä ensi kesäksi ;(

Minulla kasvi teki hedelmiä jonkin verran. Hedelmien sisällä on muutamia vaaleita ja ruskeita siemeniä. Missä kypsyysvaiheessa siemenet voi irrottaa kurkun sisältä?

Onkohan näitä kurkkuja erilaisia kun mun kurkut on ollu ihan täynnä kukkia ehkä jo kuuden lehden jälkeen? KAunis on ku mikä vaikkei kurkkuja tulisikaan, ihanat pienet vihreät kukatkin. Taitaa olla nyt ulkona liian sateista ja kylmää, herkkuparka lerputtaa lehtiään surullisen näköisenä. Kasvarissa asuva on reippaamman oloinen.

Omituiset siemenet kerätty herkkuhyppykurkusta. Nämä siitä joka taivasalla, kasvarissa ei kunnon kurkkuakaan vielä…

Pihanlaittaja, kiitos herkkuhyppykurkun siemenistä. Nyt saan sitten iloita iiisooista kurkunaluista , katso vaikka

Piti kyllä hetkisen tavata enneku tajusin ettei tän otsikko ollu herkkuhyppykuppa… :smiley: