Illakon torpan pihapiiri (II)

Toi sun “pottas” on aika komia. Kelpais varmana munki kylpyhuoneeseen. :wink:

Kelpais lorotella, mutta laita se ny kummiski niille linnuille. (Vaikka onhan ne räkäliinatkin usein kauniisti kirjailtuja)

Oikeesti kyllästyin katselemaan sitä ja tein vallan uuden. No, sillekin kävi sitten niin, että kun olen vähän malttamaton noiden valujeni kanssa, niin siitä murtui vähän toista lepattavaa kulmaa ja sittenhän sitä piti paikata. Ja nyt olis sitten tiedossa vielä paikkauksen paikkausta, kun tuota verkkoa jäi näkyviin vielä sinne kulmaan. Sen jälkeen vähän hiontaa vielä, ni a vot, eiköhän se siitä.

Ja minne pistit sen “pilalle” menneen? Vaikka hieno on tää jälkimmäinenkin

Sitten piti alkaa kaakeleita särkemään ja niistä jotain suunnittelemaan. Tästä tulee suuliin feikkiklasi meitin mökille. Pitää laittaa isäntä tekeen siihen pokat sun muut systeemit, että saan sen ripustettua kunnolla sinne ulkoseinälle. Itse en viitsi, vaikka tietysti osaisin. :).

Työ on tässä vielä pöydällä ihan keskeneräisenä, oikeesti se on jo kiinni vesivanereissa saumattuna, mutta kun en viitsi ihan just mennä kuvaamaan. Ihan on minun näköseni mökin akka luuraamas kaikkia niitä naapureita, joita siellä ei ole. MIehen mielestä tuo on kuitenkin ukko, kun sillä on kuulema huuliparta. Sen piti olla suu. Mutta ukko tai akka, ei sen väliä.

Kyllä se pilalle mennyt pottakin on vielä ihan elossa, anoppi tykkää siitä.

Sitten piti alkaa keksiä taas jotain muuta, ja valoin kädet. Ruutanakin on näitä joskus valanut, minä tiedän.

Tässä kädet on vielä juhannusruusupuskan alla eikä tietoa, mitä niistä tuli vai tuliko mitään. Edes sutta ja sekundaa.

Melkoisen taitava olet!

Ihan kivat kädet tuli. Näitä tarvii saada lisää. Näistä vasta saa vaikka minkälaisia tilataideteoksia. Jos valais näitä muutaman kymmenen paria ensitöikseen. Minulla menee aina kaikki vähän överiksi. Tässä kädet on minun allas-kivimuuriprojektin rekvisiittana.

Tässä ne hamuaa altaalle. Pieni kauneusvirhe tuossa toisessa kädessä on, mutta kenellä meistä nyt niin täydelliset kädet yleensä onkaan. Voisi muuten tehdä simpukankuorista kynnet, hmm...

Tässä on keskeneräinen allasprojekti. Minulla alkaa kaikki olla keskeneräisiä projekteja.

Mielenkiintoinen kuvapari tämä. Ensiksi torpan pihapiiri naapurin puolelta kuvattuna melkein 60 vuotta sitten.

Ja torppa samasta paikasta kuvattuna nyt, eli loikein törkeesti naapurin puolelle salaa kuvaamaan. Ei naapuri siitä pahaa tykkää, tiedän sen. Eli tuo mistä alkaa hoitamaton nurmikko on meidän puolta tietysti. Tunnelma on tuossa vanhassa kuvassa joltisenkin väljempi. Tietysti vaikuttaa sekin, että toinen kuva on otettu talvella, mutta kuitenkin.

Haluaa kanssa tuollaisen lintujen juomakupin…siisti… mutta kädet on pelottavat, hui kauhistus.

Sinulla on jo lumi hyvää valukokemusta, nyt seuraaksi teet tuollaisen kaukalon. Minä laitoin lehden sopivan mallisen kiven päälle ja valut pysyi siinä hyvin.

Onko ne kädet pelottavat? Minulle tuli niihin varmaan joku läheinen suhde niitä tehdessäni, kun en niitä silleen pelottavasti ajatellut ollenkaan.

Jep, hoksasin tekotavan, ajattelin hiekkakasaa keskelle, tuo reunus tekee kaukalosta hienon, minulla aina liian vilkas mielikuvitus(mitä on käsien alla)heh heh

Isokissanmintun nurkanvaltaus.

Jotain neilikka vaaleanpunaisena.

Samaa valkoisena purppuraheisiangervon kaverina.

Joku olematon kukkapenkki, mikä on pitänyt muuttaa uuteen kukoistukseen jo aikaa sitten. Valkoiset myskimalvat retkottavat ja palavatrakkaudet ovat sentään pystyssä. Sinipiikkiputkikin siellä on joukossa ja kultapiiskut taustalla.