Inkin pihakuvia (IV)

oisko ukko?

Vois olla:) Tässä yksi ukko rouvineen ja taas kukkapenkissä - tai itseasiassa vielä kaksi ukkoa8]

Photobucket

Ylipäällikkö työssään valvomassa touhujani…

Photobucket

Kyllä on idyllistä maalaismaisemaa! Vaikka Inkin kanat ovatkin välillä ahkeria puutarhureita:)

Lupiini on niin ihanan kaunis (leikkaan siemenet pois, ettei liikaa).

Minä tykkään myös lupiinista ja leikkaan siemenvarret poikki siellä missä ei saa levitä. Siitä huolimatta sinisiä löytyy joskus väärästä paikasta, mutta ei se mitään, tontin laidoilta löytyy kyllä tilaa karkulaisillekin:)

Rantasaunalla lupiinilla on vapaus levitä, mutta tänä vuonna näyttää olevan koiranputki voitokkaampi. Kuva on viime juhannukselta, niemennokassa kokko…

Lupiinit ovat kyllä kauniita. : ) Sopivat niin mainiosti maalaismaisemaan. (Minulla on tähtäimessä saada tien varteen kunnon lupiinikasvusto.)

Riresa, niin minullakin:) Hyvällä alulla jo, mutta juuri sisääntuloaukolla on niin kuivaa, että siihen on vähän huonosti levinnyt. Nytkin on kukkapenkissä muutama karkulainen, jotka aion siirtää siihen tierummun päälle. Samassa penkissä on kirjolupiinia ja pitää aina odottaa kukinnan väri, jos sattuisikin olemaan joku mielenkiintoisempi väri tulossa…

Meilläkin kukkii keltakurjenmiekka nyt ensimmäistä kertaa

Aivan ihana tuo kuva jossa lupiinit kukkivat järven rannassasydän Ihanan perisuomalainen maisema, vaikka tuo lupiini ei kai alkuperäiseen kasvustoon kuulukkaan. Mutta istuvat tuohon kuin nenä päähän!

Ihan oma niemennokka, ei hullunpaa.

Oi oi, mulle jäi oikein silmiin tuo kukkolauma-kuva, upeahymy!

Jalomi, taidanpas käydä ottamassa kuvan rannasta nyt - kohta 15 v. ovat koiranputket lupiinit ja kurjenpolvet taistelleet paikasta auringossa ihan tasaväkisesti. Olisiko liioiteltua, että lupiini hävittää alkuperäisen kasviston?

HanneleRuattist, kyllä kelepaa juu - niemi on kyllä lähinnä nieminen;)

Kesäheinä, pihan koristeina ovatten kanaset, lisäplussana pysymme omissa munissa:D

Tänä Jussina on vielä muutakin kuin lupiinia jäljellä rantaniityllä…

Photobucket

Juuri tuollaista, inki.

HanneleRuattist, tuo on vanhaa pellonpohjaa, jossa ei paljon muuta kasvanut kuin juolavehnää. Olen siihen tuonut kurjenpolvea, lupiinia ja mesiangervoa, leinikki on tullut ihan issekseen. Hyvin näyttävät kaikki pärjäävän ilman hoitoa, tuota ei edes niitetä koko kesänä vaan saa olla ihan luonnontilaisena. Ei vielä ainakaan ole lupiini noita kotoisia päihittänyt:)

Kokko on poltettu, mutta koivut edelleen oven pielessä ja Jussin juhla jatkuu - mukavaa juhlan jatkoa kaikille:)Photobucket

Kesäkeittiökatos, jonka vieressä on yrttitarha - tänä kesänä näin…

Photobucket

Kauniin värinen amppelipelakuu halusi välttämättä tulla somistamaan kesäköökiä…Photobucket