Pirkkis, mitäs menitte ohi, olisitte tulleet pihaan! Lauantaina laatoitettiin lattia, muutama reunalaatta pitäisi vielä rälläköidä sopivaksi niin olisi lattiakin valmis. Toisen päädyn luukusta puuttuu vielä avaaja, sisällä vielä ruukutuspöytä rakentamatta. Hienon kellon velipoika mulle sinne toi, harmittelin aikaisemmin etten osaa lähteä sjoissa illalla sisälle kun ei ole kelloa, nyt on. Multa-altaan reunalta puuttuu vielä lauta, tulee siihen päälle niin että siinäkin voi istua, vaikka onhan siellä kyllä pöytä ja pari tuolia. Tomaatit hujahtanut kasvuun ja kukkimaan, kurkut ja melonit ja paprikat vielä miettii mitä tekisivät. On se niin ihana =)
Hieno on Fellow kasvihuoneestasi tullut
Nyt on vain kasvihuone jäänyt vähäiselle kun ei ehdi molempia projekteja tarkastaa ohimennessä![]()
Huomasin juuri, että myös Fellow on Mäntsälästä! Täällä olemme kaikki nimimerkkien takana, mutta saatamme tuntea oikeassa elämässä. Jännää!

Tässä tämä mun rakennelma. Köynnöstukeen kiipeilee kelloköynnös ja toivottavasti loppukesästä peittää tuesta suurimman osan. Vasemmalla parvekelaatikossa salaattia, rucolaa ja hieman pillisipulia. Pienessä penkissä hernettä.
No, on todella sievä ja siisti pieni kasvihuone. Mitä siellä kasvaa?
Hih, tuohan on söötti!
Kiitos! Siellä on kolme tomaattia, neljä paprikaa osa chilejä ja amppelissa mansikoita. Paprikat mahtuivat tuonne kun ovat niin pieniä. Vaikka helmikuun puolessa välissä ne kylvin niin ovat kasvaneet tosi hitaasti. Paprikat istutin sellaisiin “kesäkukkapurkkeihin” eli jos tulee liian ahdasta nostan ne sitten ulos kasvamaan. Itse tuon rakentelin ja nyt kun kesä on edennyt mies alkanut joka välissä sanomaan “Eikö tuo ole vähän pieni?” Heh
Ihan kelpo aloittelijan kasvari.

Tässä vielä pieni sisäkuva.
Ihan just sopivaa otsikkoa ei löydy mun tulevalle kasvihuoneelle. Se ei ole itse tehty, vaan se pitää tuunata. Mutta halpa se on. Maalia pitää ostaa, jos maalaan rungon vähän hillitymmän väriseksi. Ja toiseen päätyyn pitää kehitellä jokin oventapainen. Tässä hän on;
Noita ostoskärrykatoksia minäkin olen himoinnut monet kerrat. Niistä suht’ pienellä vaivalla saa varmaan toimivia!
No mutta tuohan on loistava idea!
Minäkin tommosta olen himoinnut muutaman vuoden, ja nyt huomasin tilaisuuteni koittaneen, kun meidän Cittarissa katokset vaihdetaan. Cittarissa sanoi joku mies, että he ei voi antaa noita kellekään. Tämä plikka soittikin suoraan päämajaan ja sai ruinattua yhden itselleen. Jippii!!! Piti purkaa vähän paria muutakin katosta, että saatiin kokoon ehjä kokonaisuus. Kuvassa olevassa katoksessakin oli takaseinän levy rikki. No, on toi jo yksinäänkin 10 neliötä, kun vanha kasvari on vaan 6 neliötä.
Minä just tänään Prisman katosta katselin samalla silmälle, että siinähän olis hyvät kennolevyt ![]()
Onnittelut, LukinLilja! Siinä sen näkee: aina kannattaa yrittää!
Kiitokset kaikille! Olen itsekin niiiiiin tyytyväinen. Meinasin jo luovuttaa, kun cittarissa heti lytättiin mun kuningasidea, mutta onneksi kehtasin soittaa vähän ylemmälle taholle. Eihän mulla mitään hävittävänä ollut.
Joo ajatella, että tuollaista kallista kennolevyä tuhlataan johonkin katoksiin! Eihän niistä parkkipaikalla näe edes läpi, että onko takaa tulossa auto. (Nyt kaupan pihaan tulikin läpinäkyvät katokset). Sitä ei sitten tiedä, että päästääkö toi kennolevy tarpeeksi/oikeanlaista valoa läpi. No katsoo yhden kesän, ja jos näyttää ettei kasvikset saa tarpeeksi valoa niin pitää viritellä seuraavaksi kesäksi kasvihuonemuovi kattoon.
Kohta tietysti lehdessä lukee oudosta rikosaallosta, jossa kerrotaan markettien pihoilta hävinneen katoksia:D Hieno idea!
Meillä mies on hinkunut tuommoista kärrykatosta jo pitkään halkovajaksi. Täytyypä pitää silmät auki...
Mutta huoh. Kasvariksi en enää semmoista tarvitse, tällaiselta näyttää tänään
:

Mikä kuningasajatus ja tuuri LukinLiljalla!
(Täältä puuttuu "vihreänä kateudesta" -hymiö!)
Kiitos Zibuli! Nyt otetaan ehdotuksia vastaan, mikä olisi hyvä väri runkoon? Nykyinen on niin räikeä, että Sipoossa kyllä jänöt ja karhut pakenee lujaa. (Ehkä ihan hyväkin juttu). Alunperin ajattelin tehdä puurunkoisen kasvihuoneen vanhoista ikkunoista. Kyllä minä vielä joskus. Sen teen sitten mökkipihaan. Ovet siihen on jo valmiina. Vanhat pariovet, pelastettu menemästä kaatopaikalle. Tässä kuva kolmannen kasvihuoneeni alkupisteestä. Alkupiste vintillä poikasakvaarion takana :D
Vanhoja ikkunoita miullekin tuohon tulee, katto valokatetta.
Ja minä vuorostani viherrän noista ovista, tosi hienot!
Mulla on appiukolta saatuja vanhoja kerrostalon kellarinovia 2 kpl, numerot 5 ja 6...![]()
LukinLiljalle ehdottaisin tummanvihreää tai -ruskeaa. Josset meinaan niitä jänöjä aio pelotella...itse meinaan aikasta tummanruskeaksi tuon rungon. Osa ikkunoista kun on jo valmiiksi tummia , osa valkoisia.