Jakaranda, Jacaranda

Plumeria, mulla tekee samaa, sillointällöin lehti kuivuu ja putoaa, mulla kyllä kuivuudesta, en aina muista kastella ;(

Minulla näitä veitikoita on 4kpl.

Tyttöseni kylvi niitä kevättalvella ja jokainen iti. Ovat itäneet ja kasvaneet koko ajan parvekkeella ja voineet oikein hyvin. Paikka on ollut aika paahteinen ja multakin on päässyt reilusti kuivaksi ennen uutta kastelua.

Minusta tuntuvat varsin sitkeiltä, mutta todellisuus iskee varmasti viimeistään sitten sisälle siirtymisen aikaan, onneksi on useampi varakappale. :slight_smile:

Tietoa etsiessäni törmäsin sellaiseen väitteeseen, että näiden lehdet ovat myrkyllisiä, tai että niistä koskettaessa irtoaa ihoa ärsyttäviä aineita. Kuinka on? Onkohan tuo joku auringonvaloon liittyvä ilmiö vai onko sisäkasveilla samaa? Tekisi mieli tätä jakarandaa kokeilla, mutta vähän epäilyttää nuo uhkailut kasvin vaarallisuudesta.

Minun jakarandani tykkäsi kyttyrää, kun katkasin latvan. Toivoin, että olisi haarautunut, mutta ei

2 uutta jakarandan alkua kasvamassa :slight_smile:

Miten jakaranda idätetään? Mihin syvyyteen siemen laitetaan? Millaiseen multaan? Onko kylkylvämisessä otettava jotain muuta huomioon?

Minä taisin nämä kaksi idättää normikylvölautalla