Ihana, vanhanajan idylli, kaikkinensa! Mä tykkään tästä - muutenkin kuin nostalgiana.
Samat sanat. Minäkin tykkään. Olen aina himoinnut sitä "vanhaa pihapiiriä" ulkorakennuksineen päivineen. Ja tässä on sitä jotain.
Voi että miten kaunista ja kotoisaa! Ja kesäistä. Nyt kyllä iskee kateus
Voi ihan kuulla lintujen sirputuksen ja tuulen puhalluksen
Euffis osasi pukea sanoiksi sen, mitä itsekkin ajattelen. Tunnen olevani todella onnekas, kun saan tälläisessa paikassa olla ja elää. Tässä vielä talon etupuolta, tuosta toisesta ovesta on aikoinaan kuljettu kauppaan. Toisella puolella ovat itse kauppiaat asustelleet. Jotenkin kiva, että talolla on historiaa.
Todella kaunista!
Senkin uhalla, että menee talon esittelyksi laitan vielä kuvan pihasaunasta. Seinustalle istutin reilusti kultapalloa, ja näkyyhän siellä (sentään) orvokkeja.
Seuraavassa elämässä miekin haluan tuollaisen paikan.
Iiiiihana paikka kokonaan sekä talo että pihapiiri!
tulee aivan epätodellisen ihana olo noista kuvista. onnea että saat asua tuolla!
Oih, miten ihanat rakennukset ja pihapiiri. Kuvissa kiteytyy se mistä minä haaveilen. Kaunista.
Yhdyn kaikkien Jalomin uuden kodin ja pihapiirin ihailijoihin. Maalaisidylliä parhaimmillaan, tulee oikein levollinen olo kuvia katsoessa. Itse saankin töideni takia olla päivittäin erilaisissa maalaistalojen pihoissa, on niissäkin paljon eroja riippuen useinmiten juuri emännän puutarhainnostuksesta tai sen puuttumisesta. Joidenkin talojen pihoilla ei näe ensimmäistäkään kukkasta, toisissa taas on panostettu aivan upeisiin pihoihin. Joskus jopa olen kehdannut pienen alun jotakin perennaa pyytää itselleni.
Onnea Jalomi, tuolla ei voi olla kuin onnellinen!
Ihana on Jalomin uusi pihapiiri!
Tässä vielä yksi kuva. Olen jostain saanut päähäni, että tuo etualalla oleva pensas olisi marjaomenapensas. Nyt kyllä luulen, että olen itse keksinyt sellaisen nimen, koska kuukkelista ei löydy sellaisesta mitään tietoa. Belgi, olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen monet kylän pihat kiertänyt katsomassa, vaikken ihmisiä tunnekkaan. Kohteliaasti kun kysyy, saako kaunista pihaa tulla ihastelemaan. Yleensä ihmiset ilahtuvat, sillä onhan sitä kiva esitellä mitä kaunista on saanut aikaan. Hyvällä tuurilla saa vielä päiväkahvitkin
Katsopas kuukkeliin uudestaan, kyllä sellainen pensas on olemassa, sinun pensaastasi en uskalla sanoa mitään.
On oikea idylli pihapiiriksi Jalomilla. Onnea!
No löytyihän sieltä tietoa vaikka kuinka paljon, mitäköhän sekoilin kun yritin sitä kuuklettaa.Pian tuo on kukassa, joten sitten ainakin selviää hänen henkilöllisyytensä. Kiitoksia kaikille onnitteluista. Vaikka tämä paikka tulikin tavallaan “surun kautta”, niin ei elämässä niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin=)
Kyllä on kaunis paikka, hymyssä suin siellä varmaan puuhailet. : )
Rakastan tuollaisia vanhanajan romanttisia pihapiirejä, niissä on rauhan ja rakkauden tunnelmaa
Edelliseen kuvaan piti lisätä, että jokainen puutarhurointia harrastava tietää, millaisen kasa kunnon kompostia tuo huulille.Ja tempperamenttisille ihmisille tälläinen rauhallinen paikka on omiaan, ikään kuin tasapainottaa hiukan.