Jalomin piha

Tervetuloa meille

Vanhat omenapuut alkavat juuri kukkia. Taitaisivat olla leikkauksen tarpeessa, mutta keväällä kaikki voimat vei sisällä tehty remontti.

Tässä juuri valmistunut terassi, joka myös pergolan virkaa tulee toimittamaan.

Tässä näkyvät vanhat kanalat, sekä kasvi/perunamaa. Tie vie vanhalle ladolle.

Kivan näköinen pihapiiri ja ihana talo!

Vanha pihakeinu hevoskastanjoiden alla.

Tuomi täydessä kukassa, vieressä syreenit odottelevat omaa vuoroaan.

Tässä kasvoi ennen pelkästään vuorenkilpeä, nyt ne ovat saaneet uuden kodin. Loppu onkin sitten sekalaista seurakuntaa. Maahan laitettu kaikkea mahdollista (kohta jo varmaan istutan niitä päälekkäinkin). Kiire siirtää kukat pois vanhasta pihasta..

Viimeisessä kuvassa ei kuitenkaan ole haravakonetta haudattuna?

Voi näitä ihania maalaisnäkymiä, muistelen kaiholla kahdeksan vuoden takaista pihaamme, jossa naapuri ei ollut neljällä suunnalla pihatouhujani seuraamassa, kuten nykyään…

Oikea postikortti-idylli!

Piivihymyä Ei nyt sentään. Olen vakaasti sitä mieltä, että tuota vanhaa istuinta voi vielä käyttää johonkin, en vain keksi että mihin.

Tässä vielä vanhaa kukkamaata, josta tuo alaosa on jatkettua.Kasvit juuri siirrettyjä, joten kasvua odotellessa. Kaisaliisalle piti sanoa, että näistä postikorttikuvista on tahdikkaasti jätetty pois polkupyörät, vene,skootteri,traktori,mönkiät yms

Kivan näköiset maisemat!

Jalomi, miten löysitte noin ihanan paikan? Kun meillä muut haaveilevat kesämökistä, minä haaveilen vanhasta pienestä talosta, jossa on pihalla monenlaisia ulkorakennuksia ja monia mutkaomenapuita.

Jalomi, siitähän tulee hieno istuin! Pölkkyyn, vanhaan jakkaraan tai muuhun sellaiseen kiinni. Oikein ergonominen ja ilmastoitu! Ihana on pihakin!

Saman kylän sisällä olen muuttanut. Tätä paikkaa olin usein katsellut, kun ystävän kanssa ratsastettiin tästä ohi maastolenkeillä. Paikka oli ollut tyhjillään ainakin 6 vuotta, mutta peruslämpöä pidetty yllä sekä nurmea leikattu silloin tällöin. Tähän kuului alunperin 8 hehtaaria maata, nyt meillä käytössä 1,5 ha. Myytiin siis ensin lähellä asuville maanviljelijöille (jotka muuten ovat äärettömän mukavia, kävivät perunamaankin laittamassa).

Piivi…sinähän sen sanoit. Mulla onkin jo vanha kanto valmiina tuota varten!

Tämän päivän projekti oli jakaa vanhat kuunliljat kuistin alla.

Valkoisen varjohiipan kukintaa saa tosiaan polvistua katsomaan Punaisiin siskoihinsa verrattuna on aika kitukasvuinen. Takana muistaakseni satuesiltä saatu keltapeippi.

Onpa todella kaunis pihapiiri, aivan ihana...huoksihmetys. Onnea uuteen kotiin! lisää kuvia