Jalomin piha

Jokin tulppaani sentään ilahduttaa kukinnallaan!

Vanhoista pihoista löytyy akilleijoja vaikka minkälaisia, tykkään niistä oikein kovasti. Tämä alkaa kohta kukkimaan kanalan seinustalla.

Alkuun puutarhanhoito keskittyi kukkiin, ja niiden ihastelemiseen. Nyt kun aikaa on kulunut, sitä alkaa ihastella kaikkea. Nämä kaartuvat koivunoksat ovat ihanat..

Marjaomenapensas kukassa.

Lappilaiset linnut tykkää napsia arovuokon nuppuja. Jalomin pihassa nekin jo kukkivat, kun täällä on juuri ja juuri jotakin piikkiä näkyvissä. Tuntui muuten kotoiselta tuo maininta kanalasta. Ja nähtävästi vielä puurakenteinen. Onko se vielä oikeassa käytössään?

Pihapiirissä on tosiaan kaksi vanhaa kanalaa, jotka eivät tällä hetkellä ole käytössä. Vanhat orret ja muut ovat vielä paikoillaan.Loppukesästä olisi tarkoitus ainakin toisen katto kunnostaa.Täällä ovat arovuokot kyllä saaneet olla rauhassa, liekö pohjoisen linnuilla erilainen ruokavalio

Samaisen kanalan seinustalla on ensimmäinen juhannusruusun nuppu auennut.

On tosiaan ihana paikka, ja kaunistuu vain kun kesä etenee! Onnea Jalomi!

Kiitokset peltomyyrä! Nämä hevoskastanjan oksat kaartuvat suoraan ulko-ovelle, ja surina on mahtava kun mehiläiset pörräävät kukissa.

Tämän kanadanruohokanukan huikaiseva kukinta meinasi mennä minulta kokonaan ohisilmän isku

Kauniita kuvia, Jalomi. Passaa noita katsella.

Kiitos Fiia Nyt onkin pakko sinulta kysyä, kun olen monesti miettinyt, että mitä tuo profiilissasi oleva valesvirees oikein tarkoittaa?Ihan outo sana minullekukkuu Tässä kuvassa on keittiön ikkunan alla olevia akilleijoja, kyllä niissä on sitä jotain..

Sanoinkuvaamattoman kaunista täälläkin Jalomin pihamiljöössä. Kaunis kuisti ruutuikkunoin. Talo, jossa nostalginen vanha tunnelma, ja se huokuaa tänne astisydänhymy.

Olen ihan samaa mieltä, ja tuo pergolankin on aivan mahtava.

Iltaa, Jalomi. Kävin pihallanne. Että osaa olla kaunista! Ja muiden kommenteista päätellen en ole yksin haaveilemassa jostakin vastaavasta (t. nimim. tuhannen neliön tontti). Talonne on kaunis, kaunis, ja piha aivan odottaa penttiläisen kärsivällistä ja taitavaa hoitoa myös jatkossa.

Ja - täytyy tunnustaa - kuten veikkasitkin, paras hymy kirposi huulille sen kompostikasakuvan myötä pomppivaa naurua

Hyvä, muuten, kun kysyit Fiialta valesvirees-sanasta. Samaa olen meinannut kysyä monesti! Toivottavasti hän huomaa vastata.

Kiitokset kaikille, ja intopii..tervetuloa toistekkinTuo terassi/pergola oli minun unelmieni täyttymys.Ihana paikka istuskella, miinuksena mainittakoon että illalla ei siihen aurinko paista. Noh, kaikkea ei voi saadasilmän isku Juhannusruusu on kohta aivan täydessä kukassa. Yksi suosikeistani, vanha perinteinen ja varma!

Paratiisililja kukassa.

Piilu oli aukaissut ensimmäisen nuppunsa. Taitaa viihtyä ruukussa, on lähtenyt tosi hyvin kasvamaan ja nuppuja on hirmuinen määrä.

Olisikohan tämä tässä kyläkurjenpolvi?

Ikkunan alla olevaa penkkiä on vähän järjestelty. Vanhat ja varmat kukkivat, siirretyt päiväliljat vielä aika pieniä.