Jalomin pihakuvia, Suljettu uusilta viesteiltä

Aloitampa minäkin omien kuvien lisäämisen!

Tämä rinne kaivettiin viime syksynä, nyt näyttää tältä!

Tämä vanha penkki oli pahuuden vallassa, kun tänne muutimme. Olen sitä laitellut hiljalleen

Ruusukvitteni kohta täydessä kukassa..

Vielä kuva tämän hetkisestä suosikistani, voiko tämän herkempää ja kauniinpaa olla

Nätiltä näyttää, ja rinne on kaunis kivineen. Saa olla ylpeä, jos piha on rinteinen, sillä se on paljon kauniimpi kuin tasamaa, jossa itse asustelen. On kova urakka saada tasamaahan korkeuseroja.
Kivet kruunaa rinteen ja tulppaanitkin ovat kauniissa kukassa.

Pitää laitella myöhemmin lisää kuvia muista penkeistä. Tämä tontti on minun unelmieni täyttymys, tilaa tehdä ja touhuta. Kaiken vanhan pyrin säilyttämään, vuohenkelloa lukuunottamatta

Tällaisen kuvan lisään viime keväältä, kun nyt ottaa kuvan samasta kohtaa, on sinne ilmaantunut kaksi uutta penkkiä. tulee olo, että on saanut jotain aikaan

Jalomii! Viehättäviä kuvia. Montako vuotta olet puurtanut? Taidat touhuta ihan etelässä kasveista päätellen. Kyllä rinnetontti on elävä. Toista se on, kun on majoittunut pellolle. 

Olisikohan tämä nyt neljäs kesä kun täällä asustellaan. Olisinpa ottanut kuvia silloin, kun tänne "ryteikköön" ensimmäistä kertaa tultiin. Heinä kasvoi vyötärölle, ja kukkapenkeistä näkyi vähän kivetyksiä. Tuo rinne on ainoa, mitä täältä löytyy, sitäkin vähän itse kaivamalla jatkettiin. Loppu tontista onkin sitten sitä tasamaata.

Ja kyllä, etelässä ollaan, turun naapurikunnassa.

Aivan ihania näkymiä jalomilla! Ihastuin heti tuohon vanhaan pikkumökkiin

Kiitoksia kehuista Tuo möksä on meitin vanha pihasauna, jossa saa aivan ihanat löylyt. Kesällä sieltä voipi pulahtaa tänne:

Kaunista Jalomi!  Pihasauna on kyllä ihana ja pulahduspaikkakin.hymy

Huhhuh huokailen ihastellen ja ihmetellen miten on valmista neljässä vuodessa teillä saatu aikaan! Kaunis piha!

Työtunteja ei tosiaan viitsi alkaa laskea Toisaalta, olen saanut olla lasten kanssa kotona pari vuotta, joten on ollut aikaakin puuhastella. Tämä on lempinäkymäni pihassa, jostain ihmeen syystä. Ehkä siksi, että noiden portaiden esiinkaivamisessa meni oma aikansa..

vielä kaipaisin palstalaisilta vinkkejä näiden penkkien laittamiseen. Se ei vain jostain syystä ole kiva. Pitäsikö sitä pengertää jotenkin kerroksiin, vai mitä ihmettä tälle teen? kivireunukset olen jo ottanut pois, ja nyt neuvot olisivat kalliit!

ruusuorapihlaja ja hevoskastanja kukkivat..

Jasmikkeen juurella

Akilleijoja ja iiriksiä

Lammella kurjenmiekkoja. Juuri ennen kuvan ottamista hyppäsi sorsa laiturilta lammikkoon. Liian hidas oli kuvaaja

Iloista sekasotkua! Paratiisililja on yksi lemppareistani.

Vanhat ja varmat ihanuudet kukkivat

Olisipa oma piha noin tilava ja tuo lampi oho, aah! Sinne olisi ihana pulahtaa sorsan perään...

Mikä kelopuu sinulla Jalomi on tuossa kuvassa, onko se kuorittu vanha omenapuu, siinä on tyyliä.

Kyllä tuo on vanha omenapuu, joka kuorittiin. Omenapuita pihasta löytyy noin 20. Ainakin osan olen ajatellut kuoria, ja käyttää kärhöntukina. Siis sitten kun niistä aika jättää. Tilaa tosiaan löytyy, tosin tässäkin on omat hyvät ja huonot puolensa