Jättihibiskus, Hibiscus Moscheutos -ryhmä

Kesänlapsi, mistä olet tilannut siemenet?

Exoticgardenilla oli myynnissä ‘Galaxy’ F1. Oisin halunnu ‘Luna White’ tai ‘Luna Pink Swirl’. Mutta ei löytyny kotomaasta. En tiijä miksi oon niin arka tilaamaan mitään ulkomailta… Jos ens vuonna sitten.   

Kiitos  täytyypä käydä vilkasemassa Exoticin sivuja illalla josko minäkin tilaisin jättihibiskuksen siemeniä ja yrittäisin kasvattaa niitä. Aina pitää kokeilla jotain uutta

Onko kukaan saanu talvetettua nuita? Pitäis kestää -28,8 jenkkisivustojen mukaan. Eikä ole muutenkaan kovin ronkeli. Kun jos arat kärhötki talvehtii lumipeiton alla, niin miksi ei nämäkin. Hmm. Jos kokeilis sisällä, ja toista sitten ulkona havuteltassa. Kukan koon pitäis kasvaa vuosivuodelta vaan isommaksi. Ymmärsin niin, että vähän samalla tyylillä voi lisätä ku pelargonejakin. 

Ja toki tämmösiä suunnittelen, enneku siemenet on ees mullassa… 

Sanokaa, että tämä on jättihibiskus? Onhan? Sitä kylvin tammikuussa, ja mitään ei noussut. Joten samaan multaan olen kylvänyt jotain muuta. Nyt tomaatin juurelle ilmestyi tällainen hintelä kaveri. Vertailin kovasti muihin kylvämiini kasveihin, ja tämä on erilainen kuin muut. Joten voisko olla jättihibi? Ainakin näyttää minusta vähän samanlaiselta kuin tässä ketjussa aikaisemmalla sivulla. 

Tässä mun"jätti"hibejä

Hmmm. No jotain samaa nuissa on. Tuo uusin lehti on juurikin tuommonen sahalaitainen, mutta alalehdet on erilaisia. Onkohan nuissa sitten taimien ulkonäössä paljonkin vaihtelua?

Hahah, nyt minä tiijän mikä tuo mun rimppana taimi on... No keijunmekkohan se. Nappasin purkin käteen ja vertasin joka ikiseen taimeen mitä mulla on kasvamassa. Läninkihän se on. Vissiin kissa kävelly keijunmekkopurkin päältä ja kylväny vähän sekaisin itekseen nuita. Nimittäin petuniapurkissa kasvaa seassa kaksi koristetupakkaa ja keijunmekkopurkissa kasvaa petunia. Heh, tuostahan voi päätellä jo kissan kulkureitinkin. mail

Tai jonkun muun kulkureitin,

Hei! Onko tämä jättihibiscus? Sillä nimellä tilasin siemenet ulkomailta, tämä iti maaliskuun lopussa. Nyt 1 kukka auki. Koko ennemminkin miniatyyri. :smiley:
Jos tämä kuitenkin on jättihibiscus, niin miksiköhän tämän kokoinen? Ja onko toivoa, että kasvaa oikeisiin mittoihin?

Kesäleimuksi on tunnistettu… Mistäs saisi jättihibiscuksen siemeniä? Vaikka enpä ehkä enää viitsi kokeilla. Noitten lisäksi tilasin hibiscuksen siemeniä Italiasta, ja ne eivät edes itäneet.

Kysypä täälä :slight_smile:

En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta Jättihibiscus Honeymoon deep red, kaksi siementä on itänyt. Meni viikko.
On muitakin itämässä mutta niistä ei ole vielä mitään pinnassa. Olen tyytyväinen jo näihin kahteen.

Jatkoa tuohon edelliseen viestiin.
Neljä jättihibbeä kasvaa ja voi hyvin.
Yhdessä jo isot nuput ja lisää on kehittymässä, myös muihin.

Miten sitten kun tulee talvi. Miten talvetan nämä, tietääkö joku?
Onko se viileä paikka vai ihan sisäkukkana?

Kiitos Jässikkä, teen niin.

Nyt kukka auki :hugs:

Talvehtiko jättihibi ulkona?

Ei taida suomen korkeudella selvitä.