Jatuulin tarha (III)

Pieni lupaus kuitenkin tulevasta.

Jouluruusu

Valtavan ihania vaaleanpunaisia ruusuja. Kaunista kaikki.

Hieno omenapuukaari!

Tällä seinällä villiviini on jo hyvää vauhtia siirtymässä syyspukuun; viikon aikana on tapahtunut selvä muutos.

Hetken se on kuin tulessa…ja ihan ihana. Villiviini nimittäin.

Myskimalva yrittää ehtiä vielä uusintakierroksen.

Kaunista auringonpaistetta, vesisadetta ja rakeitakin on mahtunut tähän syyspäivään.

Muutamat kukkijat ilahduttavat edelleen. Ja ruusuhan ei pikkupakkasista ole moksiskaan.

Syksyn uusi tuttavuus, konnanyrtti.

Mun konnanyrttini kukat ovat saman väriset mutta lehdet ovat vihreät. Tykkään kans tästä syksyn viimeisestä kukkijasta - tai viimeinen ois syyskimikki Brunette mut se on niin tiukoilla nupuilla vielä, että ei ehdi kukkia.

Hieno toi konnanyrtti! Ihan vieras mulle, täytyykin tutustua häneen paremmin :).

Jatuuli, mistä tuommoisen tummalehtisen konnanyrtin olet löytänyt?

Konnanyrtti osui hiljattain vastaan Plantagenissa, kun olin ihan muuta etsiskelemässä. Minulle uusi tuttavuus, ja tykkään, kun kukkii tähän aikaan. Toivottavasti näyttää samalta vielä ensi kesänäkin :slight_smile:

Noita lehtiä minäkin jäin tuijottamaan, on tummat ja tommoset "kurttuset" verrattuna miun tav. vihreälehtisiin. Hieno , ja onko matalakasvunen myös vai näyttääkö vaan kuvassa.

Jatuuli, ootko saanu miun hölöä ?? Mie alan jo epäillä hölö-hommaa, vai oonko niin hätänen.

En minäkään ole tuollaista konnnanyrttiä nähnyt, hieno on. Siemenjonoon voisin tulla, jos sellaisia jossain vaiheessa otat talteen :wink:

Konnanyrtillä on korkeutta nyt noin 30 cm. Sitähän ei tiedä, miltä se näyttää ensi kesänä, vai ilmestyykö ollenkaan :slight_smile:

raya, hätäinen oot :slight_smile:

Joo JOO, Ja kyllä konnanyrtillä on tapana ilmestyä ihan omiksi tarpeiksi.

Ainaski tuo tavallinen on parissa vuodessa iso, työntää juuresta uusia aika tomerasti, eli leviää kiitettävästi.

Kauniin tummat lehdet on tosiaan konnanyrtillä.