Päätinpä aloittaa oman kuvagallerian, kun en näköjään mitenkään malta olla tunkematta kuviani tuohon kaikkien yhteiseen galleriaan.
Jatuulin tarha on n. 1000 m2 omakotitontti, jossa villiviinin peittämän talon lisäksi on vaja ja leikkimökki. Pihassani (ja myös naapureilla) on melko paljon puita, ja se jonkin verran rajoittaa kasvatuksia. Hyötyviljelyä on varsin vähän tyyliin yksi omanapuu, yksi luumupuu, yksi punaherukka jne. Pihan kasvit ovat kaikkein tavallisimpia, ja ihan tarkoituksellakin olen yrittänyt olla haalimatta kovin paljon uusia, vaikka se ei aina ihan onnistu.
Kiva kun aloitit! Sinulla on todella paljon kauniita kuvia ja kaunis piha. Se ansaitsee tulla huomatuksi ihan omassa galleriassaan.
Rehevän ja kauniin näköinen piha.
Jo oli aikakin
Oho, olen koko ajan luullut että tämä unelmien puutarha on paljon isommalla tontilla, sillä siltä se näyttää. Entistäkin isompi wau!
Samaa mieltä muitten kanssa, hienolta näyttää ja hyvin hoidettu!
Suuri kiitos teille kaikille kannustuksesta! Tippa tulee silmään ystävällisistä sanoistanne, kun kynnys gallerian aloittamiseen oli kuitenkin aika korkea.
Ukonkello.
Töyhtöangervopuskassa käy tällä hetkellä melkoinen kuhina.
Joukossa mukana joku vähän verkkaisempikin liikkuja.
Kultakuoriainen(?)
Tosi mukavaa, että aloitit oman gallerian Olen aina ihaillut villiviininen verhoamaa lumottua puutarhaasi.
Tuomipihlaja, kiitos! Huomaat aina niin ystävällisesti kannustaa kaikkia puutarhapuurtajia.
Olen ihaillut täällä monien puutarhanettiläisten upeita pihoja ja kauniita, säntillisesti rakennettuja kukkapenkkejä. Oma pihani on vain jotenkin vuosien mittaan muotoutunut tällaiseksi, jossa kukkapenkitkin ovat lähinnä mallia pöheikkö. Reunat sentään yritän kantata silloin tällöin
Mä olisin halunnut rakentaa tämän tyylisen pihan, mutten osannut. Toisaalta minä olen sellainen hulipompeli, että ehkä ihan hyvä kun tuli noita säntillisiä muotoja. Ja ehkä minäkin opin ajan myötä kun tarpeeksi katselen ja imen tällaisia kuvia. Jonakin vuonna ehkä rohkaistun yrittämään pellon päähän jotakin tällaista.
Upean näköistä! lisää kuvia kiitos
Olin ihan hämmästynyt kun viestipuu näytti Jatuulin tarhaa. Kiva kun aloitit ja nimikin on mitä mainioin!
Tuollaista pihaa ja tuollaista kuvaustaitoa oot piilotellut! Onneksi tulit lopulta kaapista! Lisää näitä!
Koppiskuvalle erityistykkäys
Onpa suloinen oravan kuva. Nuo kultakuoriaiset kuuluvat omiinkin kuvattaviini, koska poika tykkää koppakuoriaisista. Ovathan ne kivan näköisiäkin.
Kiitos teille ihanille penttiläisille kannustavista sanoistanne!
Mukava, jos tykkäätte, kun aika epäröiden tämän aloitin. Pihani on melkoinen sekamelska, mutta ilmeisesti tekijänsä näköinen
Tässä kasvoi ennen komea vaahtera, joka oli muutama vuosi sitten pakko kaataa, kun kasvoi liian lähellä taloa ja oksat ulottuivat jo pitkälle katon päälle. Istutin kannon naamioimiseksi vähän tarha-alpia ja paljon muutakin. Kyllä siinä keväällä kukki ainakin sipulikukkia, kevätkaihonkukka ja kevätvuohenjuuri. Nyt kesällä tilanne on tämä. Tarttis varmaan tehdä jotain…