Joululeivonnaiset

Olen kadottanut vaaleiden piparien ohjeen, onko kellään? Olen mielellään niitä tehnyt toisinaan enkä nyt sitten löydä ohjetta...

Mulla on tällainen vaaleiden pipareiden ohje (kirjasta: pikkuleipien ja kakkujen parhaita)

Mahdatkohan Merlin tarkoittaa tälläisiä? Mummilta peritty ohje kermapipareihin. 250g voita,2dl sokeria,1 muna,1dl kuohukermaa,2 1/2dl perunajauhoja,5 1/2dl vehnäjauhoja,1tl leivinjauhetta,1 1/2rkl vanilliinisokeria,2tl kardemummaa.koristeluun raesokeria.

Vaahdota voi ja sokeri.lisää muna hyvin vatkaten.Lisää vuorotellen kerman kanssa kuivat aineet(jotka sekoitettu keskenään)Anna taikinan kovettua jääkaapissa.Kauli ohueksi levyksi ja ota muoteilla kuvioita pellille.Ripottele päälle raesokeria.Paista 200 asteessa 8-10min.

Nää on nättejä, annan vielä tällaiset vaaleat tähdet ohjeen:

ja tässä tämä kuva sivu koristeluista, tykkään näistä joulutähdistätähti:

Lissu85 sinun mummilta perityn ohjeen mukaan pitää kokeilla, kuullostaa herkulliselta sydän.

Kiitos valtavasti - minun täytyy nyt kyllä leipoa nuo kaikki :D.

Tätä leivotte omalla vastuulla, en ole kokeillut reseptiä!

HEDELMÄKAKKU

2 DL SOKERIA

4 MUNAA

2 DL KUIVATTUJA HEDELMIÄ

1 TL SUOLAA

1 DL FARIINISOKERIA

4 RKL SITRUUNAMEHUA

PÄHKINÖITA

2 DL VISKIÄ

4 DL VEHNÄJAUHOJA

Ota esiin suurehko kulho.

Tarkista maistamalla viskin laatu.

Kaada mittaan 1 dl viskiä ja juo se. Toista.

Laita sähkövatkain päälle. Maista viskiä uudelleen varmistaaksesi että se on korkealaatuista.

Sekoita 1 dl voita laajassa sameahkossa kulhossa.

Lisää 1 rkl sokeria ja vatkaa taas.

Varmista että viski on vielä hyvää. Kuo uusi jupillinen.

Käännä vatkaaja piosh päältä.

Riko kaksi kanaa ja lishää kulhoon, shamoin kuivatut hedelmät.

Vatkaa kääntäjä taasin päälle.

Jos heivatut kudelmat jäävät kiinni kulhoon, väännä irti muuvireissillä.

Maistha shitten onko viski vielä herkeälaatuista, Shitten shiivilöi

2 dl suolaa tai jotain.

EI OO NIIN NÖPÖNUKAA.

Tshekkaa viski.

Shiivilöi shitruunamehu, lishää yksi ruoka Lusikka Shokeria tai jotain.

Aivan sama perkele.

Voitele uuni.

Käännä kakkuvuokaa 220 asteeseen. Älä unoha käännyttää vatkainta poish.

Heitä kulho ikkunasta, tsekkaa taas vishki.

Mee nukkumaa, kukapa ylipäätään viittii väshätä jotain perskheleen hedelmäkakkua???

Onkohan kenelläkään tavallisten ruskeiden piapareiden reseptiä, mutta makeutusaineena hunaja? Olen joskus tehnyt (millä reseptillä…?) ja ne oli oikeesti ainakin maailman toiseksi parhaita.

riittahelena1! Mulla löytyisi tällläinen resepti hunajaisiin joulupipareihin.

-450g hunajaa

-180g voita

-1 muna

-8dl vehnäjauhoja

-1rkl inkivääriä

-1rkl kanelia

-2tl soodaa

-1tl neilikkaa

-1tl pomeranssinkuorta

Vaahdota hunaja ja voi vaahdoksi(tarvittaessa lämmitä hunajaa hetki ennen,jos on kovaa)

Lisää muna sekaan hyvin vatkaten

Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet joukkoon,sekoita tasaiseksi.

Laita jääkaappiin ja leivo seuraavana päivänä.

Ota piparimuoteilla kuvioita pellille ja paista 175 asteessa 10-12min.

Toivottavasti olisi sellainen ohje jota kaipailit:)

Piparit ja yksi suklaakakku jouluksi tehty. En jaksanut enää muita. Pikkupiparit on asiakkaita varten töihin.

Eilen tein piparit. Eipä meillä olekaan tapana tehdä kuin tortut, piparit, vuokakakkua ja tortut. Kyllä niilläkin kivasti turpoaa.

Mulla on töitä koko joulu: aatosta tapaniin iltavuorot :=C

Täälä valmistui tiikerikakku ja pääsee lohkoina pakkaseen joulupukkia odottamaan.

Aloitin joululeipomiset tänään tällaisilla, tuskin säilyvät jouluun saakka kuitenkaan. Pienempi vielä tarttui vuokaan.

No silloinhan se pienempi on lupa syödä vaikka tavallisen pyhäpäivän ilona. Tai voisihan siihen vain tupsauttaa tomurokeria hämäykseksi.

Illan mittaan on tuo pienempi kakkunen pienentynyt entisestään, (kuka lie käynyt aina palan siitä leikkaamassa ja syömässä, hmmm) kukkuu

Niin ja toissapäivänä juuri "sopivasti" simahti vatkain ja ostin eilen uuden, tällaisen vempeleen:

Testissä tänään totesin ihan hyväksi tapaukseksi.

Lissu85! Kiitos hunajareseptistä, yritän päästä leipomaan jossain välissä. Näyttää hyvältä tuo ohje.

No nyhän hillasuo saat tehtyä uusia kakkuja jouluksi . (kotona äitini puhui aina kaakuista, tarkoitti kuivakakkua. kakut oli sitten joko täytekakkuja tia jotain pikkuleipiä tms.). Saas nähdä, teenkö tänä vuonna kamapnisuja, viime vuonna tein ja olivat aikas hyviä. Tytär ainakin tykkäs.

Kampanisut on mahottoman hyviä=)

Taidankin olla yllytyshassu ja tehdä kampanisuja, joulutorttuja kun ei meillä oikein kukaan tunnu syövän ja piparit menis, mutta ennen joulua kätköistä kaivettuina.

Julistan torttukauden avatuksi! Ostin tänään kaksi pakettia torttutaikinalevyjä ja pistelin just äsken naamariini yhden levyn ihan siltänsä. Unohtui se luumusosekin siitä päältä.