Jouluruusun piha (II)

Disporum sessile, tässä variegatana, on ihan hauska. Kukat ovat vähän samannäköiset kuin kalliokieloilla.

Ja lisää outoja kasveja…:slight_smile:

Kukkapenkissäni on tasan yksi kielo, oli jo kun muutimme 5v sitten. Ei ole lisääntynyt, eikä kuollutkaan. Sitkeästi nousee tämä ainokainen. Mitä minun pitäisi tehdä, että siunaantuisi edes toinen kaveriksi ? Paikka aurinkoinen, mutta muut kasvit varjostavat. Tavallinen puutarhamulta pohja. Kielot ovat yksi lemppareistani, mutta näköjään minä en ole kielojen lemppari.

Eikös kielo leviä millaisissa valo-olosuhteissa ja maaperässä tahansa? Varjossa kukkii heikommin kuin auringossa, mutta kasvaa muuten ihan yhtä hyvin.

Tänne vesisateen keskelle vielä muutama kevätkukka.

Nämä punaiset pulsatillat ovat suosikkejani.

Olen nyt perkaillut siemeniä ja näyttää, että niistä saisi siemenkirjeen aikaiseksi. Kovin ovat vain sattumanvaraisesti kerättyjä, kun hoksasin ryhtyä asialle vasta loppukesästä. Alkukesän kukkijat puuttuvat joukosta pioneita lukuunottamatta. Sitten tässä taisi käydä myös vähän vanhanaikaisesti eli kun tuolla aiemmin, joskus sivulla 95 mainitsin mahdollisesta kirjeestä, tuli jo aika monta etukäteisheppiä. Kai ne täytyy ottaa huomioon. Seuraavat ovat ilmoittautuneet: Viherpeukalo ja Viherpeippo (kuinkas muuten? Rauman kalkkunat haistavat siemenet jo kilometrien päästä), Hoyabella, Viippu, Chantal, Kukkahöperö, Välke, Dabbler, Iesteri, RitvaL. ja J.anis. Puuttuikohan vielä joku? Te olette joka tapauksessa mukana kirjeessä, jos olette edelleen kiinnostuneet. Siirrän tämän viestin myöhemmin tuonne siemenkirjepalstalle, mutta nyt haluaisin ensi sijassa kuitenkaan jakaa siemeniä niille, jossa ovat palstaani seuranneet.

En ole etukäteisheppiä huutanut, mutta miten tälläinen takaheppi ? Otetaanko huomioon ? :smiley:

Ja olisi kiinnostusta jos mahtuu vielä takakäteisheppiä sitten!

Suunnitellaan niin, että mahdutte mukaan, Siemen ja Hopeavillakko, ja jos sitten vielä yksi.

Minä!!?

Ok, Fiora ja Siemen, laittakaa osoitteenne ja puhelinnumeronne yksärillä. Hopeavillakon osoite minulla onkin. Ei ole vielä mitään kiirettä, täytyy yrittää tavoittaa nuo etukäteishepittäjät.

Kyllä minä ainakin olen edelleen tulossa mukaan siemenkirjeeseesi, joten pidä mut listoilla.

hih, takaheppi.naurua

Onko peippo mukana?

Ethän ole unohtanut minua, hepittämisestäni on jo aikaa…

Dabbler, katsopa 13.23 lähetetty viesti. En ole ja laitoin yksäriäkin.

Kun aloin lukemaan ketjua taaksepäin, niin olihan siellä nimeni listalla allapäin

Ei olisi saanut taas hätäillä liikaa.

Jouluruusu, laitoin sulle äsken yv;tä.

Ojjjj- Jouluruusu - jos joku peruu.. niin tässäkin olisi pieni hep..

juu. onko sinulla minun osoitteeni tallessa?