Juurakkovehka, Alocasia

tällä hetkellä siinä ei ole kuin yksi vaivainen lehti. toinen on kuihtunut talven aikana… siirsin sen altakasteluun kun kasvi on aika vesipeto… saa nähdä viihtyykö… ainut huono noissa altakasteluissa on että kun säiliön laittaa max asti vettä niin sitten se koko multa on pitkään pitkään märkänä… pitää vissiin laittaa vettä hieman vähemmän… toivotaan että kasvi kesällä tekisi lisää lehtiä

ei ainakaan leikkausta kannata tehdä niille!

Tykkääkö juurakko enemmän viileästä vai lämpimästä asuinpaikasta?

Taitaa olla,,,,,,,,,,,,,, lämmintä ja kosteeta.

Aika hiljaista on tällä osastolla, vaikka luulis näitä kasvia olevan joku verran porukoilla. Matkoilta mulle on jäänyt jokunen noita laukunpohjalle, mutta nyt ei ole enää kun yksi mutta sitäkin rakkaampi.

Tulitikku rasia on tuossa sen takia että näkisitte mikä on tuon lehden oikea koko.

Minä löysin tarjouksesta 7,95 Alokasia ‘Pollyn’, kovasti näyttää samalta kuin Jadeliilan kasvi. Ihastuin lehtien muotoon, on kuulemma myrkyllinen koskettaessa?

mun oli kans pakko ostaa taas alocasia, kun edellisen annoin muuton yhteydessä anopille, harmi vaan kissat tykkää järsiä sen lehtiä… ei kaiit auta ku kissoille omat rehut kasvaan…

Mun alocasiani oli heinä- elokuun ulkona, punkki ongelman vuoksi. Hyvin kesti suojaisessa paikassa, sormivaleangervojen keskellä, punkitkin hävis. Lehtee pukkaa, nyt 9 lehteä !!

Siis kerrotteko minkälainen tuo elefantinkorva on? Koskaan kuullutkaan tuommoisesta?

Taaro = elefantinkorva

Kiitos tiedosta Jadetsu! Oli pakko googlettaa tuo taaro ja sehän on oikea hyöty kasvi, opinpahan taas jotain uutta :slight_smile:

Pikkiriikkisen nyt tais antaa Hollannin-setämies väärät ohjeet alokasian hoitoon 1½ vuotta sitten kun sellasen kansainvälisiltä markkinoita ostin. Se sano, että annat vaan ½ kupillista vettä vkossa?? Yllättäen  hengissä on vielä (yksi pienehkö lehti töröttää ruukusta)  mukavahan se olis jos sai vielä tosta virkoamaan ja uutta lehteä sais pukkaamaan. :smiley: Tykkää happamasta kasvualustasta? 

Mitä teidän alocasioille kuuluu?
Tämä alkoi viimein tekemään uutta lehteä. Olla möllöttäny viime syksystä miltei muuttumattomana.

Ei tuo alocasian kukka kovin kaksinen oo, mutta onpahan tuokin nyt nähty.

Ostin tänään juurakkovehkan. 

Mun juurakkovehka taitaa pukata kukkaa.

Taas kukitaan.

“Pötkökukka”…