Hei! Mulla olisi nyt kaakaon taimia jaettavaksi. En ole laskenut montako lähti mutta näyttääs siltä että melkein kaikki eli n. 60kpl. Itselle varaan muutaman. Näitten taimien alkuperä on Kiinan Hainan saari.
Eli kuka tulee hakemaan?
Hei..:) Jos mulle varatut vielä pitää kutinsa, niin Cantate varmasti samalla tuo muillekin halukkaille ainakin Helsiinkin asti..Pitääkin ottaa selvää häneltä koska hän sinne Pietariin seuraavan kerran tulee.
Mites, voiskos laittaa postissa tulemaan tännepäin?
no siis ajattelin semmosta että kun mieheni venäläinen tuttava asuu pietarissa ja olisi luultavasti tulossa tuossa toukokuun 15.päivän aikoihin suomeen niin kulkisikohan hänen matkassaan... ja tietysti miten hän saa taimen käsiinsä...
Laitoin Cantatelle viestin!
Jos joku tulee ennemmin tänne Pietariin niin ottakaa yhteyttä. Ne vain kasvaa niin kovaa vauhtia ja kaikki on pienessä folio vuoassa, että katotaan miten käy. Sirkka lehdet on kyllä vielä siementen sisällä.
Tässä ne nyt on odottamassa noutajaa!
Söpöjä ovat..:) Ottaisitko vaihturiksi "puun" siemeniä.? Sisareni toi niitä siemeniä New Delhistä, hän ei itsekään tiedä mikä puu on kyseessä..:)
En minä mitään tarvitse vastapalvelukseksi, kunhan joku hakisi nuo pois ne kun kasvaa aika nopeesti.
puhuuko puukonsuojus venäjää? ja onko kasvit Pietarissa? ja jos joku niitä hakee, niin saako ne laitettua mahdollisesti niin että säilyisivät vielä viikon, puolitoista? siis vaikkas pikkuruukkuun...mahdollisesti joku voi hakea niitä pois, mutta Pietariin ne silti hetkeksi jäävät.
Kyllä kasvit on pietarissa! Miksei niitä voi hakea juuri enne rajanylitystä, luulen että pysyvät parhaiten hengissä tuossa ikkunalaudalla. Voi kyllä olla niinkin että saan niille kuljetuksen pohjanmaalle ensiviikonloppuna?
niin, tietysti voi sitten hakea. no jos pohjanmaalle ne saat nii saishan ne tietysti sieltä postissa kulkemaan, vai kuinka? mutta hoituuko se venäjänkieli jos joku hakee ne myöhemmin?
Niin kysyit tuota Venäjän kielen taitoa. Luulen että taimien lähetys pitäisi onnistua jopa minunkin vänäjällä!
miten niiden kanssa nyt tehdään? laitanko jonkun hakemaan ne sinulta vai tulisko ne nyt sitten postissa? kerro vaan kummin tehdään, mulle aivan sama!
EI niitä ainkaan postissa täältä voi lähettää! Yritän saada ne Pohjanmaalle vanhemilleni, sieltä joku joka tarvii saa käydä hakemassa. Ne pitää kuitenkin vielä eritellä toisistaan, eli jos joku viittis sen tehdä? En viitis Äitiä laittaa sitä tekemään.
joo ei tietenkään sieltä voi lähettää siinä erottelussa mie en pysty ainaskaan auttamaan kun asun turhan kaukana pohjanmaalta! mies ois kyllä käymässä siellä jotain konetta hakemassa tai kahtomassa että se voi tietty hakea sitten taimen, pari. toinen vaihtoehto on että se meidän tuttu hakee ne sinulta ja tuo minulle ja minä postittelen halukkaille. mutta varmasti pohjanmaalla on halukkaita ottajia ja auttajia turhan vaikeaa tahtoo olla tämä kun on nuo välimatkat niin pitkiä!!
No ne nyt sitten kuitenkin jäi tänne! Eli jos sulla oli joku kaveri joka vois ne hakea, tai sitten tuon ne itse 1.6 kun olen tulossa sinne. Alkaa olla hankala jo erotella niitä. Kolme jätin itselle ja pari muuta pitää antaa vielä kaveraille loput saatte jakaa niin kun haluatte!
laitatko yhteystietosi mulle privana niin osaan kertoa denisille mistä hakea ne kaakaot?! varmaan tällä viikolla hakee. käsken hänen sitten ottaa yhteyttä suhun ja sopia tarkemmin asiasta.
Onko näitä taimia vielä jaossa? Missä ne ovat tällä hetkellä? Haluaisin kovasti kasvattaa kaakaota, joten olisi valtavan ihanaa saada sellainen jostain. Hakea en voi mistään kaukaa, koska minulla ei ole autoa, mutta postikulut tietysti maksaisin ja mielelläni jotakin ylimääräistä vaivanpalkkaakin. Asun Helsingissä.
Pietarissa ne on nyt. Toivon mukaan ensi viikolla olisi mulle tulossa jokunen... jos ne saa tullista läpi jos saan useamman voinen laittaa niitä eteenpäin. Riippuu Puukonsuojuksesta montako hän minulle luovuttaa.