Käenkaali (Onnenapila), oxalis ryhmä

Juurtuvatko onnenapilan pistokkaat vesilasissa?

Pipu, eilen paljastui eka kukkavarsi :slight_smile:

Olen kateellinen. Minulla on vain kauheasti lehtiä.

Minun omani on eteläikkunalla auringonpaisteessa. Vaikuttaisiko se asiaan? Millä ikkunalla omasi on?

Auringossahan tuo on, mutta enpä ole antanut sille kuin ihan pelkkää vettä. Taitaa olla purkissa jo puutetta ravinnosta.

Minä olen lannoittanut aika usein, olisiko siitä apua?

Voiko tämä johtua liikalannoittamisesta, ilemstyi ihan yhtäkkiä?

ei kai aurinko armas ole polttanut?

Käenkaalit eivät siedä suoraa paistetta. Kasvi sulkee kyllä lehtensä, mutta aurinko voi polttaa ne silti. Nostan omani aina pois ikkunalta, jos aurinko paistaa.

No nuo ovat kyllä paahteisella eteläikkunalla, onko syy siinä? Ja sitten suuri purkillinen iron crosseja samoin, mutta niissä ei ole merkkejä palamisesta.

Eilen huomasin ekat nuput purppurakäenkaalissani. Tavallisesti ne ovat kukkineet aiemmin, mutta nyt kasvatus alkoi pienemmistä käpysistä, joten se varmaankin vaikutti asiaan.

Tämä on upean värinen, terkut Hiirenportaalle.

Samanlainen kuin omani, se on kyllä hieno.

Kiitos

Kultakäenkaali, Oxalis vulcanicola on mukava varjossa viihtyvä kasvi. Oli parvekkeella viime kesänä.
Älä katso parvekelaatikkoa.  Siinä on kissan rairuoho.

Muistatteko, kun täällä haikailtiin oxalis versicolorin perään? Eurobulbilla näyttää sitä nyt olevan:
http://www.eurobulb.nl/index.php/details/1609/Spring+flowering+bulbs/miscellaneous+bulbs/all+other+Spring+flowering+bulbs/Oxalis+versicolor.htm

Nyt purppuran nuput ovat ihan auki, ai että ne ovat kauniita!

Oma purppurakäenkaalini on tällä hetkellä ihan ilman kukkia. Lehtiä on kyllä valtavasti ja kukkiakin on ollut paljon. Pitääpä antaa lannoitusta joku päivä.

Minä olen lannoittanut sitä lähes jokaisella kastelukerralla, joskin aika mietona liuoksena. Puutarhan kesää.

Leikkasin keväällä kaikki hontelot varret poikki ja nyt rehottaa ruukun täydeltä. Samassa ruukussa pilkistää myös Iron Cross:in lehtiä. Näkyy kärsivän kuivuudesta.