Kahvi pavusta kasvamaan

Mies toi työpaikan kahvipensaasta muutamia papusia, vai siemeniäkö ne on.
Joka tapauksessa, mitenkäs kahvipensasta aletaan kasvattamaan?
Tarviiko siemeniä liottaa vai pläntätäänkö ne vain multaan ja odotellaan kasvun ihmettä?

Alkuperäinen kirjoittaja: versokas

Onkos ne tuoreita? niitten pitää meinaan olla tosi tuoreita et ne itää. 

Alkuperäinen kirjoittaja: Salmiakki-

ne on kyllä semmosia rutikuivia möllisköjä.
täytyy sitte tilata tuoreita.
mikä niissä rutikuivissa on vikana? lähteehän moni muukin kasvi semmosesta kasvamaan?

Varmasti pensaasta tuodut on kyllä tuoreempia kuin mistään tilatut. :slight_smile:

heee, tarkoitin että tolta mieheltä, sieltä töistä.. silmän isku

Ja jos haluaa kahvipensasta kasvattamaan ruveta, niin kohtelias pyyntö Pauligille. Itte laitoin pyynnön ja sieltä tuli 5 siementä, kylvöohjeet ja Paula-tytön nimmarilla varustettu kortti sydän

Mä sain kans pari vuotta sitten jonku kymmenisen papua. Ekat unohdin kastella ja nyt laitoin uudet kasvihuoneeseen. Kahvisatoa odotellassa. Bonusta olisi, jos edes itäisivät. :slight_smile:

Mulla paleltui kerran muutossa kahvipensas jossa oli jo näitä papuja .En silloin mitään tiennyt näistä kasvatus ja kylvöpuuhista. Soitin tuonne Marikkoon ja sain puutarhurilta ohjeen laittaa kosteaan hiekkaan . Laitoin useammankin , mutta yksi vain iti, joka minulla on vieläkin. Tämä vain ei ole kukkinut kertaakaan.

Pauligin ohjeiden mukaan ekaa kukintaa voi odottaa noin 4-6 vuoden päästä kasvin itämisestä. Odottavan aika on pitkä. :slight_smile:

Tilasin tässä keväällä Pauligilta kahvipavun siemeniä, mutta eivät itäneet,vaikka olosuhteet oli hyvät.

Huomasin, mutta en huomannut kysyä pavuista, oli niin paljon muuta silmäruokaa:)

Minen oo koskaan saanu kahvia itämään, moneen kertaan oon kokeillu

En ole koskaan kokeillut kasvattaa kahvipuuta. Olisikohan hoyabellalla vielä kahvinmarjoja kasvatukseen tännekkin kokeiluksi(?) Laitan viestiä tulemaan.

Kerro sit mullekkin jos onnistut :slight_smile:

Juu kerron ilmanmuuta, jos onnistuu :)

Sitten, kun papusia on taas, niin olisin minäkin kiinnostunut(mikäli saan myös jonotus numeron). Mulla ei ole mikään hoppu. Homma vaan kuulostaa hauskalta ja olisihan aika vinkeä tuparilahja. Omat "kahvit" tulemaan.kahvia

Miten on, hoyabella, joko kahvisi on tehnyt lisää papuja? Vai oletko keittänyt niistä jo sumpit?