Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Tässä uusi paikka aiheelle

USA:s kiehuu ja kuohuu :us::us::us:
Trumpin kannattajat ovat vallanneet kongressin, jokunen on jo kuollut.
Trumppi on kohta oikeudessa, ja vankilassa

uusi ketju on toki jo olemassa…

Niinkuin mai-lee mainitsi niin vanha kaiken maailman hämmästelyä-ketju on suljettu ja viestit laitetaan tähän uuteen ketjuun. Siirsin tuon Davidin vanhaan ketjuun laittaman viestin tänne, mutta jostain ihme teknisestä asiasta johtuen se otti paikkansa tuosta mai-leen viestin yläpuolelta. Varmaan liittyy jotenkin siihen kellonaikaan milloin viesti on kirjoitettu ? Mainitsin siksi kun muuten voi näyttää vähän oudolta :slight_smile:

USA kun luulee olevansa niin kehittynyt maa, niin minusta se väite on ihan hölmö.

Isoissa kaupungissa on vieläkin sähkötolpat josta lähtee piuhat. Niin ja ne tolpat on ihan puutolppeja. Lisäksi liikennemerkit ym. on liitetty puiden runkoon.

Onkohan heillä ollenkaan SOTEa? Ennen piti omistaa vakuutus, ennen kuin pääsi lääkärin luokse. Useimmilla ei ollut varaa ostaa vakuutuksia ja niin sairaat jäi ilman hoitoa. Miten on nykyisin?

Moni  veteraani on ilman asuntoa.

Paljon on ylipainoisia ihmisiä - 600lb järjetöntä! 

Koirat ja kissat on heitetty ulos ja niitä pentuja syntyy paljon vuosittain ja villinä. 
Jotkut suojelijat ovat leikanneet niitä kissoja, ettei ne kissat tee enää pentuja ja suojelijat tuovat ne  takaisin mistä ne  kissat on poimittu. 

USA on jäänyt jälkeen vai onko se edes alkanutkaan. 

Edit: entäpä poliisit? Ylioppilas opiskelee puolivuotta ja sitten hänestä tulee poliisi. Järjenköyhyyttä!

No mutta kun ottaa huomioon New York, niin siellä kaupungissa on sähkölangat puutolpassa. 

Pitää ihan hämmästellä omaa tyhmyyttä. Taisi olla joku “automaattiohjaus” päällä, kun se ajoi järjen yli. Otin kaupungin vanhimman auton, kun se on lämmin ja jämäkkä ajettava kovassa tuulessakin. Kävin apteekissa ja järki pysyi silloin voitolla. Kun palasin, jäi järki toiseksi. Eikö olekin tavallisesti niin, että auton luo tullessa työnnetään avain lukkoon ja väännetään? Tein niin automaattisesti, ja juuri lukon napsataessa, napsahti päähän, ettei tätä autoa saa lukita. Sen ainoa vika on ovien jääminen lukkoon. Nykäisin kuskin ovea: lukossa, takaovea: lukossa. Paniikissa kiersin auton, ja onneksi toinen takaovi avautui. Sisään päästyäni sain etuoven auki nykimällä kahvaa ja nuppia yhtä aikaa.

Meillä ei pakkasilla mene kuskin ovi laisinkaan lukkoon mutta ei anneta sen häiritä koska autossamme ei ole mitään pöllittävää …ja pääsee aina sisään vaikka muut ovet oisi kuin jäässä.

Äsken soi puhelin ja siellä uskonlahkonedustaja lähestyi näin korona aikana etänä. Yleensä he kulkevat ovelta ovelle.

Ano Turtiaisen mielipiteitä luin iltalehden sivuilta, piti ihan alkaa miettimään tätä juttua…:doze:

Suomenkin historia tuntee korkeita kallioita, joille koottiin vanhat, köyhät ja vaivalloiset. Olen jopa seisonut sellaisella, kolkko paikka. Sysättiin uhrit sitten järveen, kun nälänhätä ja kulkutaudit kurittivat, jotta edes osa väestöstä selviäisi.  Ei kuulosta mitenkään vanhalta, ettei vaan taas olisi kehitteillä uudessa muodossa?

Raha sanelee:/
Tuottavuus tärkeää. Sairaat, vanhukset ja vammaiset häviäviä.

Kun klikkaa tuota kasvikortistoa, niin miksi se heittää  minun tiedot esille? :frowning:

Miten voi rakennusten suunnittelijoilla olla niin vähän järkeä? Asiakas oli huonossa kunnossa ja soitin neuvontapuhelimeen 116117. Sieltä neuvottiin lähettämään hänet ambulanssilla päivystykseen. Puolen tunnin kuluttua ambulanssi tulikin ja tutkittuaan menivät hakemaan paareja. Oli siis kerrostalon toinen kerros ja mennessään aprikoivat hissin kokoa. Epäilyksensä olivat oikeassa: paarit eivät mahtuneet hissiin. Siispä heillä oli tuoli, jolla saivat kuljetuksen alaovelle.
Talo on alunperin rakennettu hisseineen eikä vanha, mihin hissi olisi lisätty myöhemmin. Onneksi asiakas pystyi istumaan siinä tuolissa, mutta miten olisi menetelty tapauksessa, missä ehdottomasti olisi vaadittu kuljetusta paareilla? Todella painavan henkilön kuljetus kantamalla olisi vaatinut tosi paljon kantajia. Niiden hommaaminen mahdollisesti tosi äkkiä olisi vaatinut mahdottomia.

Kaitpa ne rakentajat säästää hissin koossa että saavat neliön tilaa kerroksiin. Vähän enemmän myytäävää asuinpinta-alaa. Raha ratkaisee. Niitä suunnitteluvirheitä on enemmänkin ja uusissakin taloissa. Ainakin mun mielestä. Olen katsellut pohjapiirustuksia myynti-ilmoituksissa niin siinä huomaa helposti monenlaista vikaa. 

Muitakin virheitä  olen ihmetellyt. Kaupungissa on kymmenen asunnon talo, mikä on tehty alunperin sotainvalidien ja puolisoiden asuttavaksi. Asuntojen ovet avautuvat yhteisiin tiloihin, missä asukkaat voivat jutella keskenään ja ennen koronaa oli erilaisia vierailijoita ja kerhoja.  Olen ihmetellyt heti ensi käynnistä yleisen tilan lattiaa. Käytävän ja oleskelutilan lattiat ovat erilaiset, eikä siinä mitään. Jostain syystä rajalla on korkeusero, ei iso, mutta eikö olisi voitu tehdä samaan tasoon?
Talossa on myös saunatilat, tilavat ja esteettömät. Vika on vain pesuhuoneen nurkassa olevassa käsienpesualtaassa. Lattiakaivo ei ole altaan alla vaan keskemmällä lattiaa ja niiden välillä oleva putki on koholla lattiasta. Jos huonosti näkee tai ei muuten huomaa, putki on ansa. Asukkaat ovat vanhoja, muttei tuollainen putki ole turvallinen nuoremmallekaan.

Kerrassaan outoa! :astonished:

Minä kun tilasin sen työpöydän, niin tänään soitettiin minulle, että paketti on tulossa minulle.

Ovikello soi ja menin avamaan ja otin laatikon käteen ja ihmettelin miksi se on niin kevyt ja kysyinkin miksi tuo laatikko on niin pieni, niin se tuoja sanoi, että siinä on tuoli.
Minä sanoin ettei tuoli ole vielä lähetetty, ja että sivulla lukee niin ja olen odottanut vain pöytää.

Eli tuoli tuli ennen pöytää. Tuoli tuli virosta ja pöytä saksasta.

Saa nähdä tuleeko tuolin lasku perässä. Yritin heti  sitä tuolia maksaa, mutta pankki ei lähettänyt tekstaria.
Tilasin laskun.

Minä aiemmin ihmettelin mikä täällä olohuoneessa ritisee, no sitten tajusin, että Telian kaukosäädin ritisee. Ilmeisesti lämmönvaihto vaikuttaa siihen.

Viikko sitten kaupassa törmäsin tuttuun ihmiseen. Siitä on monen monta vuotta, kun olen hänet viimeeksi nähnyt. 

Olin kassalla pistämässä ostokset omaan kauppakassiin ja samalla juttelin myyjän kanssa.
Yhtäkkiä toinen asiakas tuli samalle kassalle alkoi juttelemaan minulle, mutta enhän minä saanut mitää selvää hänen puheesta, kun hänellä oli suusuoja. Ajattelin kuka vanhempi ihminen tuo on? 

Hän ymmärsi ja heti  veti suojan alas ja kertoi kuka hän on. Minulle oli järkytys. :astonished:
Tuo ihminen on saman ikäinen kuin minä ja hän sanoikin, “olet aina ollut niin nuoremman näköinen”.

Hän on viettänyt huonoa elämää ja sen näki hiuksista ja kasvoista.

Kevät parhaimmillaan ja puutarhaohjelmia vaan uusitaan …niitä vähiä …kaipa YLE:n johtajalle jää enempi bonari rahaa kun panostaa vähempi saatuja veroeuroja ?