Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Katsoin kirjautumisessa S-mobiiliäpilläni. Arvonta ON 50€ olemassa, ei 1000 ainakaan täällä. Voi osallistua “näytä myyjälle” kassalla kuten tarjous voi tai kahvi kuukauden tarjouksessa. Ajattelisin huijauksena, jos ei muuta kalastelevat puhelinnumeroita myydäkseen ties mitä. Tuskin jää siihen.

No sehän tässä kummallista on kun S- mainostaa että ei laita kirjautumislinkkejä mutta kun laittaa S- arvonta hakukenttään niin siinähän se on.

Voihan se olla, että tuollainen arvonta on oikeastikin käynnissä, mutta tuo sähköposti voi olla silti huijaus.

Kaupoissa luuhatessani, olen huomannut että iso osa lastenkin vaatteista ja jopa lakanoista on valmistettu polyesteristä. Sehän on ihan järkyttävä materiaali ja ei lämmitä yhtään.

3 tykkäystä

Polyesterhan valmistetaan öljystä tai maakaasusta, tuemmeko silloin sotaa jos ostamme polyestervaatteita… :thinking:

Ei minulle ole koskaan tullut tuollaista sähköpostiin.
Älä vaan klikka sitä.
Tarkista millainen sähköposti lähetti.

Oho, ei se ollunkaan sähköposti sinulla.

Tarkitsin s-mobiili sovelluksesta onko siellä kilpailu, mutta ei ollut, vaan onnettelu, kun tällä viikolla on mun synttäryt. Saan 20% alennuksen jostain.

1 tykkäys

Sain eilen kirjeen. Lähettäjän nimi piti lukea kahdesti ja lukea kirje ennenkuin uskoin silmiäni. Kirjoittaja oli entinen opettajani, jolle olin lähettänyt kirjeen v. 2003 siskoni mukana. Hän oli löytänyt sen sattumalta jostain.Tammikuussa tulisi täyteen 100 vuotta, mutta käsiala oli selvää.

5 tykkäystä

Tänään tarkitsin uudestaan s-sovelluksesta onko kilpailu siellä.

Vain naamakirjan jäsenet saa ne kilpailut.

1 tykkäys

Uskomattomaan hintaan joku myy kuivattuja kokonaisia suppiksia. Pussissa on arviolta 20-30 kokonaista kuivattua suppista, etiketin mukaan 20 g. Hinta 5.90 e/pussi :astonished_face:

Ymmärtäisin hinnan ehkä jossain Stockan Herkussa Hesassa mutta täällä suppismetsien ympäröimässä pikkukylässä… No, hullu ei oo se kuka pyytää vaan se joka maksaa :sweat_smile:

1 tykkäys

No onhan ne pakattu nätisti… ties vaikka japanilaiset turistit ostaisi! :laughing:

1 tykkäys

Joo niitähän täällä meilläpäin pyörii riesaksi asti :rofl:

Ei kaikki osaa käsitellä,viitti poimia tai ei pääse mettään :thinking:

Totta. Siitä huolimatta, on toi tollaselle tosi pienelle määrälle laitettu hinta hirveen iso. No eihän noita kukaan tolla hinnalla ostakaan. Tai no jos sattuu tarttemaan jotain koristeenomaista johonkin niin sellaseen tarpeeseen tollanen määrä riittäis, ja ehkä siitä “erikoisuudesta” vois joku olla valmis maksamaan.

1 tykkäys

Ihmettelin viikko sitten, kun Jeremy Clarkson kertoi, että suomessakin kauran kasvu meni hieman huonoksi. Niin ja 25 vuotias Kaleb sanoi “huono juttu suomalaisille”.

Mistä ihmeestä Jeremy tietää sen? Vai lähettääkö suomi Britanniaan kaurat?

2023 suomessa on kauran kasvatus ollut pienempi sato.

Kyllähän viljasadoistakin uutisoidaan varsinkin jos ne ovat poikkeuksellisen hyviä tai huonoja ja joskus muutenkin.

1 tykkäys

Eilen Clarcson sanoi lukevansa Farmers Guardiania ja tuossahan tuo on tänäänkin itse lehdessä )maksumuuri). Verotus tulee tuhoamaan Briteissä maanviljelyn, tilat pitää myydä eikä viljeltytaito enää siirry suvulta perintönä.

Etusivulla samassa numerossa kerrotaan, että vuonna 24 yhteensä 74 maanviljelyalan ihmistä on päättänyt itse elämänsä, kulut nousevat, verotus ja säännöt kiristyvät ja ilmasto tuhoaa sadot. Clarcsonin farmi sara päätyyi eilen. Katsoin vielä 1 kauden 1. jakson, on jäänyt välistä. Loistava, pureva sarja brittihuumorilla maustettuna, enkä ymmärrä maanviljelystä termejä, tunne koneita mutta mielenkiintoinen, opettava sarja on.

2 tykkäystä

Eilen näytettiin 4 vuoden vanha jakso, sillä Kaleb sanoi, että hän on 21 vuotias.

Ei ole loppunut, sillä viime vuonna on kuvattu.

Siis viikko sitten, kun näytettiin se jakso, niin siitä 4 vuotta taakse päin.

Kaleb on nyt 27 vuotias.

1 tykkäys

Kausi 5 on vahvistettu ja tuotannossa, ja sen odotetaan ilmestyvän Amazon Prime Videolle keväällä 2026. Uusi kausi on viides ja todennäköisesti viimeinen, ja sen odotetaan keskittyvän Jeremyn uuteen pubiin ja maatalouden uusiin haasteisiin.

Sarja 4 on viime vuonna kuvattu.

Aiempien taloudellisten epäonnistumisten jälkeen Clarkson on päättänyt tehdä voittoa. Kun Kaleb Cooper on kiertueella ja Clarksonilla on vaikeuksia, maanviljelijä Harriet Cowen värvätään Derbyshirestä hoitamaan tilaa.

Clarkson etsii pubia West Oxfordshiren ulkopuolelta korvaamaan paikan päällä olevan maatilakaupan. Lamborghinin traktorin lisääntyvät ongelmat hidastavat istutusta.