Meillä on pihassa kaivo ja sen päälle sijoitettava vesiautomaatti. Olisiko kenelläkään ideoita miten kaivon saisi "koristeltua" nätiksi?
Itse pienin kätösin tein vanhasta kaivonrenkaasta tuollaisen. Puukannen alla on paksu ruostumattomasta teräksestä oleva umpikansi joka on pultattu alla oleviin kaivonrenkaisiin. Kaivon kannet pitää tehdä riittavän turvalliseksi. Kuvan käsipumppu ei ole toiminnassa, vaan kaivon vesi tulee pumpulla talon seinästä. Kyllähän tuon alle saisi pumpun piiloon ja ulosoton laittaisi tuohon kylkeen.
Ihastelen aina näitä kivetettyjä kaivoja, ne ovat kyllä kaikkein kauneimpia kaikista betonirenkaan peittokeinoista. Kertakaikkiaan upea kokonaisuus!
ihana!!!!
On upea!
Kyllä tuon kaivon kannella kelpaa varpaitaan heilutella
mikäs muumitalo siellä taustalla häämöttää, peltor?
Meillä on pihassa vanha kaivo, sellainen jossa ämpärillä nostetaan vettä veivin avulla. Nyt keväällä on tarkoitus puurakenteet uusia ja samalla mietin ympärille jotain istutusten laittoa.
Olisiko kellään näyttää vaikka kuvia siitä miten itse on sen toteuttanut?
Meillä on kyllä tehty pihasuunnitelma, muttei suunniittelija ollut huomioinut kaivoa lainkaan siinä.
Taas kerran kehotan menemään nopsiksen pihasivuille. Siellä oli kauniisti ainakin iiriksiä pihakaivon ympärillä.
Edit. Ohjelma sekoilee. Ensin ei lisää ollenkaan, ilmoittaa vaan, että on virhe sivuilla. Sitten ei ilmoita mitään, ja lopulta viestejä onkin kaksin kappalein. Poistin jälkimmäisen.
Mistä löydän sen osoitteen?
Kuvagalleria - Nopsiksen pihalta niitä näitä
(Sori, en ole opetellut tekemään linkkiä. Pitäisi varmaan opetella.)
Siis vähänkö olin kärryiltä pudonneena. Jotenkin ajattelin Nopsiksen omia nettisivuja yhtäkkiä yllättäen, tokihan minä olen Nopsiksen otsikon alla olevat kuvat katsellut!
nimimerkillä Sakeus yllättää
Minulla on likakaivo-ongelma. Se on ihan liian lähellä taloa ja vielä keskellä pihaa. Sen luokse pitää päästä traktorilla yhdeltä suunnalta ja toiselta suunnalta se näkyy suoraan olohuoneen ikkunaan ja ja ja...
Kaksi betonista kantta siinä on näkyvissä, ympäristö on erittäin kuiva ja paikka on paahteinen. Talon puolelle tömäytin pajuangervoa, kun ajattelin, ettei se ole kovin nuuka, jos tyhjennystoimissa joskus joutuu vähän jalkoihin. Lupiiniakin kasvaa, koska sitä oli kyllin saatavilla ihan ensimmäisenä kesänä istutuksiin ja saa siinä nyt kasvaa paremman puutteessa.
Nyt haluaisin siis tähän likakaivojen kuvia Vanhalta puolelta löytyi jotain, mutta lisää kaipaan.
huomasitko tämän Eleonoran kuvan uudelta puolelta?
Heh, täytyy sanoa että huomasin ja en En nimittäin hoksannut että kyseessä on likakaivo, kun katselin kuvaa, mutta en sitten lukenut tekstiä, kun oletin kyseessä olevan vesikaivon...
Naamiointihan on sitten ollut ilmeisen onnistunut.
Hyvä kun naamiointi toimii.Meilläkin oli kaksi kaivonrengasta näkyvissä ja ne vielä vinossa ja ei mitään kantta. Eli vielä tosi vaarallinenkin. Naapurit kun tietävät sen olevan lokakaivo niin naureskelevat kun pumppaan sieltä (siis vaan umpisäiliön ulkopuolelta) vettä. Kuulema anopille kylpyvettä...
Inki, meillä on aivan samanlainen likakaivotilanne. Ihan olohuoneen ikkunan alla, paahteisessa paikassa, ja tyhjennettäessä pitää ajaa traktorilla nurmikolle. Nyt siinä kasvaa tuoksuvatukkaa, mutta meinaan hävittää sen, koska inhoan koko puskaa. Olen ajatellut tilalle jotain sen tyylistä ratkaisua, missä ideana ei ole piilottaa kaivonkansia, vaan jopa esitellä niitä (muistaakseni HanneleRuattiksella oli aiheesta hyviä kuvia vanhassa Pnetissä). Kun vaan keksisin, mitä kasveja valitsisin siihen, etteivät kärsi sitten kun kaivot tyhjennetään. Meilläkin on muuten niin lahot kannet noissa kaivoissa, että pakko tilata uudet, ennenkuin joku putoaa..
Meillä on sementtiset kannet ja minä kyllä tykkään sen karheudesta, ei siinä mitään. Mutta nyt ympärillä kasvaa edellisten lisäksi juolavehnää ja jostain ilmestynyt ruohosipuli Eikä siitä oikein leikkurilla pääse lähelle, kun on kaksi rinnan ja ajoleikkuri semmoinen lapsiturvallinen, että terät on leikkurin alla - ei mikään mutkittelevien muotojen mestarileikkuri...
Ja leikkurikin vielä samaa mallia Inkin kanssa..Täytyisi varmaan laittaa jotain maanpeittokasvia renkaiden ympärille, niin ei tarvitsisi ajella leikkurilla niin likeltä. Täytynee mennä vanhaan Pnettiin kuvia katselemaan..