Taitaa kuule olla! Googlasin kaki seedling, ni samannäkösiä kuvia löytys.
huvikseni tökkäsin siemenen joskus syksytalvesta soilikin juurelle, en kuvitellut sen kasvavan:)
Tuoreeltaako tökkäsit, vai oliko vanhempi siemen? Mulla on yks äidiltä saatu. Jos liottais ensin vähän aikaa?
Ihan tuoreeltaan, kun sattui siemen löytymään. Mietin että kumminkahan päin pitäsi laittaa ,no sinne vaan tökkäsin
Pari viikkoa sitten laitoin kuivan siemenen multaan. Tänään menin tonkimaan, niin juurtahan se siellä pukkas.
Sieltä se lähtee, minun kakiluumu kasvattaa jo kolmatta lehtiparia ja on toistakymmentä senttiä korkea.
No pitihän mun mennä sitä siementä tonkimaan sitten enemmän. Ni juuri oli kiertyny sykkyrälle ja jo mustunu päästä. Yritin sitten avata siementä, ni poikkihan se juuri napsahti!(ylöspäin parkuva hymiö)
No voi kurjuus, jos nyt kuitenkin tulis uusia juuria!
Kyl se on jo menneen kans samanveronen.
Löysin viime viikolla kahdesta syömästäni kakista siemenen. Laitoin toisen suoraan talvettamani chilin ruukkuun ja toisen sammaleen kanssa salpapussiin. Jälkimmäinen näköjään iti kahdessa päivässä, sillä siemenen päässä näkyy pieni vaalea töpö. Taidan odotella vielä muutaman päivän ennen kuin laitan tuon multaan.
Odotuslistalla itäviksi on seuraavina mango ja sitten granaattiomena.
Laitoin 12.2.20 kaksi siementä itämään. Toisen liotuksen kautta salpapussiin ja toisen suoraan multaan. Talvettamani chilin juurelta ei ole vieläkään noussut mitään, mutta toisessa on jo kolme lehteä. Korkeutta ehkä 7 cm.