Minulla on ilmeisesti multa ihan liian kosteaa. Sieltä löytyi yksi hyppyhäntäinen. :/ Niitä pyörii näissä muissa kasveissa. Myrkytin nyt varmuuden vuoksi vaikka en olekkaan varma kummasta tulee olemaan enemmän haittaa taimille.
Hyppyhäntäisiin en ole törmännyt. Tuhoamiseen annettiin ohjeeksi upottaa ruukku reunoja myöten huoneenlämpöiseen veteen puoleksi tunniksi.
Ne hyppyhäntäiset kuolevat upotuksessa hukkumalla, mutta en uskalla upottaa noita kaktuksen taimia. :) Täytyy katsella alkaako niitä näkyä enemmän ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.
Höh täs ei oo hyppivää hymiöö. Kiinalaishatulle töitä!
Mitäköhä ne hyppyhäntäset mäntysuopaveest tuumais? Entäpä lapsoset? Kastelis reilust märäx ja sit jotekii vähä kuivattelis, hiustenkuivaimel riittävält välimatkalt?
Lapsone numero 10 tänää eli muutamapäiväsenä
Taustal ysi, yhesttoist ei viel saa kuvaa.
Aatelkaa mite kätevää, ku laitan kuvii tänne, ne pysyy talles vaik koneelle kävis joku katastrohvi...
Komea lapsonen:) Mäkin kävin lunttaamassa, mitä olin kirjoitellut vajaa viikko sitten. Se mammillarian siemen löytyi väärästä purkista itäneenä. Olkoon siellä toistaiseksi, on niin reunassa.
Jos ne hyppyhäntäiset alkavat kaueasti lisääntymään, niin ei kai siinä auta, kuin hukuttaa ne ja vaihtaa taimet uuteen multaan. Kylläkin vihon viimeinen keino.
Hih, ei kerrota isännälle et kävin taas salaa muutaman siemenen lisäämäs Pari karkas hyppysist, tai siis pinseteist, toisen löysin ja laitoin oikeesee paikkaa. Sit jos se kadonnu itää vikapaikas ni ihmetellää kaik suuree äänee mist se siihe tupsahti
Katsotaan ensin miten tuo kevyt myrkytys auttoi. Ferocactuksia on tällä hetkellä 21 kpl ja Ferocactus Glaucescensia on lähtenyt itämään 3kpl (huomasin vasta, kun olin myrkyttänyt). Mahtoivat tykätä tervetulotoivotuksesta. Onneksi teillä näyttää sujuvan paremmin, niin saadaan jotain kaktuksiakin aikaiseksi tästä kokeilusta.
Tervetuloa lapsukaiset myrkylliseen maailmaan;)
Millä niitä myrkytit? Ei kai ne taimet siihe tukehu, suurin vaara et sumuttelee spreipullol liian lähel jollo paleltuuvat.
Niitä samanlaisii snapsikippoja muute löyty viel kaupast, et antaa itää vaa… Sittekii ku palautan äitille 15 kipaletta, miulle jää 50
Oppivathan olemaan. Onneksi noista ei ainakaan isoille kasveille haittaa näy olevan. Sekä ötökästä, että myrkystä. Ehkä nuo hyppyhäntäiset kuuluvat siihen lajiin, joka syö vaan mullassa olevia sieniä ja bakteereja. Ja sitten minä menen vielä myrkyttämään ne. :D
Spruzit:ia käytin. Aika hiljasella paineella tulee tuolta pullosta. Olen sen itse sekoittanut tiivisteestä ja unohdin vielä ravistaa pulloa ennen käyttöä. Eli luultavasti aika laimea myrkytys. :)
Hyvä, että käytit luonnonmukaista torjunta-ainetta. Tästä aineesta ei pitäisi aiheutua hallaa taimille, ainakin isommat kaktukset eivät ole olleet moksiskaan:)
Tuleepahan taimien torjunta-aine kestävyyskin testattua samalla. :) Joko minulla on mennyt siemen väärään lokeroon tai sitten siellä on jokin kiireellinen tapaus. Stenocactuksista näyttäisi yksi itäneen ja kylvin ne vasta kaksi päivää sitten.
2 päivää? Joko siel on joku tosi hättäine, tai rikkaruoho
Nopeimmat voivat itää kahdessa kolmessa päivässä. Onnittelut:)
Juteltiin just voikukkase kanssa siementen tilaamisesta ulkomailta. Ei sinulla sattuisi olemaan tietoa, voiko siemeniä tilata eu:n ulkopuolelta?
Tuoreet siemenet saattavat itää hyvinkin nopeasti. Mitä tuoreempia, sitä parempi itävyys prosentti.
Kiitos. :) Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia tilatessa siemeniä EU:n ulkopuolelta. En ole tosin mitään suuria eriä tilannut. Nuo siemenet ovat Italiasta, Maltalta ja Usasta.
Kiitos tiedosta:)
Mie ny sit ootan lähetyst ameriikast (niikö se oli), katotaa kui käy. Tietääksein vaa 1 pussukka tulos. Ei haittaa jos tulee enemmä