Kaktuskirjallisuudesta

Hankkisin mielelläni kirjallisuutta kaktuksista, mutta en ole ainakaan suomen kielellä mitään kummoista löytänyt. Luen sujuvasti englantia, ruotsia ja hätätapauksessa saksaakin(sanomalehden lukutaso). Antakaa vinkkejä tekijöistä ja kirjojen nimistä.

Hans Hecht, Kaktuskirja. Tammi. Se on havaittu hyväksi.

Sitten on sellainen kun Kaktusar, mutta nyt ei millään tule mieleen sen kirjoittajaa.

Mulla on vaan Esko Puupposen (oliko Puupponen?) kirja, joka ei kovin hyvä ole...

Tässä on yksi kirja:

The World of Cacti (Danny Schuster, kustantaja: Facts on File, 1990)

Kiitokset vastauksista. Näillä varmaan pääsee alkuun. Toki surffailen mielelläni, mutta olen sen verran vanhanaikainen, että kaipaan välillä aivan oikeita kirjojakin vaikkapa iltalukemiseksi ennen nukkumaan menoa.

Surffaamalla löytää hyvää tietoa, mutta kunnon kasvikirjoja on hyvä olla kirjahyllyssä. :) Kunnon kasvikirjoja ei voi koskaan olla liian paljon. ;)

Smaa74-olet täsmälleen oikeassa! Samoin kuin ei niitä kasvejakaan, vaikka tilan puutteen nimissä joudun rajoittamaan kyllä hieman .

Hyviä kasvikirjojen löytäminen on valitettavasti aika hankalaa. Monissa kirjoissa on esitelty pelkästään peruslajeja ja jos on kiinnostunut erikoisemmista lajeista, niin kirjoista ei tällöin ole mitään hyötyä.

Joo, kasveja ei tosiaankaan voi olla liian paljon. ;) Mun kasvatustila on loppunut jo ajat sitten, mutta jostain löytyy aina tilaa uudelle kasville. :)

On myös semmonen “kodin kukat” kirjasarja. siihen kuuluu 20 kirjaa, ja yksi kirjoista on nimeltään “kaktukset”. Siinä kerrotaan mielestäni aika hyvin kaktuksien rakenteesta ja yleishoidosta ja vaatimuksista. Mutta tässäkin vain lähinnä yleisimmät kaktussuvut ja lajikuvaukset. Hyviä kuvia.