Onkos Huttusia jo näkynyt tälle keväälle? Pylläytin äsken ylösalaisin ison ruukun, josta kriinumi talven aikana otti ja kuoli pois, mutta mullassa on paksuja, valkoisia ja tosi elävän näköisiä juuria. Voiskohan olla Huttuseni varpaita? Se ainakin oli viime kesänä vielä kriinumin kanssa samoissa eväissä.
tänään etsiskelin, ei vielä näkynyt
Kameleontti oli mulla ulkona talven, ei mitään havaintoa, kuollut on...no melkein sen tiesin, kun sinne jätin..oma moka
se nousee myöhään, mulla on talvehtinut monta vuotta “vesijättömaassa” siis kosteassa
vaeltaa, ei nouse koskaan edellisestä kasvupaikasta
Ootkos kurkistanut maan alle, minkälaiset juuret sillä on?
No en löytänyt koko helvekon kameleonttia, vai etsinkohän väärästä kohtaa, jos se onkin kulkenut toiseen paikkaan, pitääpä huomenna mennä koko maa lävitse
Kibu, onko liljansipuli hengissä ?
en ole kurkistanut,
on, hyvissä voimissa
(sulle on tulossa hyvää vauhtia huisku-unikko :))
Hyvä juttu…molemmat
Kameleonttia pukkaa joka puolelta, näkyy leviävän kuin rutto ja luulin että on kuollut
Pari viikkoa meilläkin on pikkukameleontteje ilmaantunut mullan pinnalle. Hyvä,että muistin edellisvuosien kasvupaikan,ettei kääntynyt muokattaessa rikkaruohojen joukkoon koko juuristo. Kaunis kasvi ja varttuu hyvin vielä syksyksi.
Koittakaas joku kuvaa saada tänne.
Tässä Kurpitsalle kuva, näyttäis vähän että on nuppukin päässä . Lähtikö se kameleontti kasvamaan, kun siinä oli niin huonot juuret ?
Jee, se on tuo:) Ihan virkeänä on vauvalassa. Toisissakin on jo hyvät juuret.
Tulin juuri kukkatalosta ja siellä nämä hutuset tarjoukses euron kipale. Taimet isoja ja paksujuurisia. Olikos se nyt niin, ettei ne nouse maasta kesällä samaan paikkaan kuin ne on istuttanut?
RosMarina, niin kävi meidän hutuselle, odottelin sitä tulevaksi,luulin että kuollut on,sitten niitä ilmaantuikin aivan eri paikasta ja nyt ne ovat levinneet ‘sinnesuntänne’
Sillä on muuten tosi kauniin lehdet,se on oikea väripilkku kukkamaassa.
Halvalla sait ostaa,muistan että maksoin paljon paljon enemmän,kun oli niin erikoinen.
Lähikuva huttusesta, tykkään myös sen lehdistä. Kuus kipaletta on istutettuna nyt maahan.
Kameleonttilehti
Ei ole kumpaakaan alkua näkynyt talven jälkeen:/
Ei näy huttusia täälläkään
Miullakin nuo nousivat tosi myöhään, ehkä kesäkuun puolella ja hieman eri paikassa kuin mihin olin istuttanut.