Kani

Enpä taida kuitenkaan pupulle vaippahousuja tehdä. Ei se kummiskaan osaisi niitä housuja itse pois jalastansa ottaa vessaan mennessään

Juu, ihan helposti nyppimällä lähti kaikki. Ei edes huomattu, että se lähti kaljuksi asti ennenkuin oltiin jo nypitty.

Hih, voi toista! Vaan äkkiä ne takaisin kasvaa, meidän mustalle kääpiölupalle tuli pieni pyöreä karvaton kohta nenän päälle kun kiukkuinen kaverinsa nyhtäisi häkin kalterien välistä. Ei siinä montaa päivää mennyt kun se oli jo harmaan nukan peittämä ja pian ihan normaali. Kaamea karvanlähtö noillakin on, yritän kanssa aina vähän nyppiä ja harjata ettei tulisi mahanpuruja kun nuolevat liikaa karvoja itse.

Toi meidän höntti ei nuole itse. Sillä oli toinen turkki (puolen sentin mittainen karva) siellä vanhan turkin alla: ikäänkuin se olisi luonut sen nahkansa. Ei se edellisinä keväinä tälleen ole karvonut. Mutta tosi hyvä näin: viime keväänä sitä tipottaista karvomista kesti viikkokaupalla, nyt tää meni ihan muutamassa päivässä tää karvanvaihto.

Ibö-vainaa moshaa!

Aika karut on kulissit!

Rankka remppapupu :slight_smile:

Ette nää mua, mää oon piilossa.

Voi hyvänen aika, kun toinen on söpö! Mahtava karva…oikein kiiltelee ja näyttää niin pehmoiselta! :slight_smile:

Harvinaista herkkua meillä tämmöinen veljeily.

ELMO ETSII KOTIA!

Elmo on kämppikseni kani. Hän adoptoi sen työpaikaltaan hiljattain kun Elmon tyttöystävä kuoli. Myt Elmo tarvitsisi jälleen uuden kodin kun se ei tule toimeen kämppikseni toisen kanin kanssa. Stressaavat toistensa läsnäolosta ja merkkailevat reviirejään. Elmo on iso, aikuinen, leikkaamaton uros.

Ihan söpö ja kesyn oloinen pulska poika. Tampereen suunnalta jos koti löytyisi...

Pitääpäs tänne omakin kanipallero esitellä kun muillakin on niin nättejä kuvia pupuleistaan hymy

Siinä mun oma kasvattini 3. poikueesta Pupu. Jäänyt minulle itselleni. Nykyään kilon painoinen 2-vuotias öykkäri jolle saa välillä kunnollakin osoittaa kumpi määrää! naurua Ottaa kovan pojan roolia.

Oih!! <3

Helsingissä karkulaiskanit ovat jo maanvaivana. Niin, että niitä pitää jo harventaa. Miten muualla?

Turussa niitä on myös muutamassa paikassa, mutta eivät ole jostain syystä pärjänneet yhtä hyvin, kuin Hesassa. Täällä ne ovat selvästi syrjäisemmillä paikoilla, joten olisikohan ihmisten ruokinnalla asian kanssa jotain tekemistä??

Teneriffalla kävin pari viikkoa sitten ja siellä on ravintoloissa tarjolla erinomaisen maukasta pupuhöystöä ryppyperunoiden kera. Saari on laavaa ja täynnä pupuille mieluisia asuinkoloja ja niitä siellä kuulemma riittää. Tarjoilijamme väitti kivenkovaan käyneensä itse kaneja metsästämässä juuri meitä varten.

Mites on Suomessa, jos joku metsästäisi Hesperian puistosta kaneja, niin saisiko niitä tarjota omassa ravintolassaan ilman eläinlääkarin tarkastusta?

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/lihantarkastus/

ei se onnistu meillä. ovatkohan hgin kanit muuten luonnonvaraista riistaa?
väittävät, että kanit onnistuvat niin hyvin lisääntymään meillä, kun hgin alusta on pahempi kuin juusto. laavakolojen sijasta paljon erilaisten putkien kaivantoja, joissa on lämpimät ja suojaisat olot elellä - ja lisääntyä.

Voi jestas kuinka on tiukat määräykset. Onneksi kalat eivät näköjään kuulu eläimiin, muuten kalakauppa toreilla loppuisi kun jokainen silakka pitäisi tarkastaa ennen kuolemaa ja vielä sen jälkeenkin.

Tietenkin nuo määräykset on laadittu suojelemaan meitä kuluttajia ja lihansyöjiä (meikäläinen kokolihaa syövä heteromies on kuulemma katoava luonnonvara). Hirveä ja peuraa saattaisin ostaa suoraan metsästäjältä jatarkastamattomana, pupujakin, mutta villisikaa en.

Kyllä kani on Suomessa metsästettävien listalla, lisätietoa http://www.riista.fi/.

Tarkastamatonta riistaa ei saa myydä, ei myöskään hirveä tai peuraa. Uusi eläinlääkärimme oli ottanut sen kannan, että myöskään hirvipeijaisiin ei saa laittaa ruokaa tarkastamattomasta lihasta, vaikka siinä ei ole kyse myynnistä.

Noh noh, nyt ollaan kanipalstalla tekemässä jo kanipaistia, hyi teitä!

Aivan suloisen lutunen pikkukani kuvassa :slight_smile:

ottaisin mielelläni tuommoisen pupun, mutta on tampere hiukan kaukana.toivottavasti on koti jo löytynyt!