En osaa sanoa mitä tuo saniainen on sitä vaan sattu tulemaan tuon käenkaalin mukana.Onko ketunleipä tai revonleipä joksi minä sitä kutsun sama kuin käenkaali? Nuo kyllä on ihan varjossa meillä johon vain aamuaurinko käy.
Käenkaali eli ketunleipä kettuhan se on repokin. Rakkaalla lapsella monta nimeä. Tuossa linkin yläreunassa on samannäköinen saniaisen lehti kuin kuvassasi. En tunne saniaisia mutta tykkään.
Tässä piileskelee meidän pihavierailija.
kuistin Mustanmeren ruusut.
Kulleron keltaista
Sinikämmen.Miten sillä tuommonen nimi kun ei oo sinisen häivääkään
Tuo valkoinen sinikämmen on se harvinaisempi muoto.
Kaunis tuo muraatti-ikkuna. Saako varastaa idean?
Onko sitä siis sinisenäkin olemassa? Saa varastaa idean.Tuohon kun sattuis joku kiva maisema ikkunan kohdalle,meillä vai naapurin pihaa aidan takana.
Jep, nimensä mukaan sininen.
Sulla on kaunis maisema, meillä on maisemana megalomaaninen tehdas. Sitä ei pääse muuten karkuun, kuin menemällä kyyryyn takapihalle ja laittamalla silmät kiinni...
muoks: typo
Paljon on kaunista kannun pihassa! Erityisesti jäi kierroksesta mieleen ihana käkkyrätuoli ja sen asukki, punavaula. Ihan uusi tuttavuus minulle. Ilmeisesti kesäkukka? Tuota voisin koittaa tänä vuonna kasvattaa.
Ja sitten tuo maisemataulu!! Tosi kivan näköinen. Jos vaan keksin sopivan paikan, nappaan tuonkin idean itselleni.
Kesäkukkana myydään punavaula,mutta minä olen talvettanut sen jo kolmevuotta sisällä ensin tuossa verannalla syksytalven ja kovilla pakkasilla alakerrassa jossa pieni ikkuna ja viileämpää.Keväällä hyvissä ajoin otan valoisaan ja leikkaan osin rukettuneet versot pois.Siitä se taas lähtee kasvamaan.
Kiitos peukuista ja kommenteista teille kaikille!
Laita sinne naapurin tontin rajallepäin esim.jokin patsas tms. joka kerää katseen tuosta ihanasta ikkunastasi. Nerokas idea tuo tuollainen ikkuna.
Täytyy miettiä ensikesänä josko siirtäis ikkunan muratteineen eri seinälle katoksesta.Se on ollut tuossa ilta-auringon puolella ettei kuiva liikaa.
Näin pakkaspäivinä on mukava katsella kesäisiä kuvia.Niimpä tulee niitä ripoteltu tännekki.
Syyshortensian aluskasveja.
Ihanat tiarellat, mullakin on niitä pitkin puutarhaa mutta ei noin rehevää kasvustoa
Maasta pukkaavat kädet säväytti - onks puutarhuri jäänyt multakuorman alle vai onko syntymässä puutarhaan oma maahinen :)
Mahtavia auringonkukkia sulla tuolla pari sivua aikaisemmin! Mulla oli viime kesänä yksi kukkiva (siemieniä oli alunperin huomattavasti enemmän) ja sekin jäi noin puolimetriseksi :).
Kyllä täytyi siemeniä vähän esikasvattaa,jotta ehtisivät hyvin kukkaan syyskuun 4 päivään pojan häihin. Kastelin myös usein.Linnuille syötettäviä siemeniä olivat.
Tämän päivän sää ja harrastukset savossa.Olipa hyvä hiihtokeli.
Pitää sitä tänä kylmänä ja sateisenakin kesänä jotain kuvia laittaa minunkin.
Yksi lemppareista Tulikellukka
Tästä tummasta tulppaanista tykkään.
Siemenestä kasvattamani orvokki
Tämä kesä oli Daaliotten ja Sormustinkukkien mieleen ja vähän muittenkin.