Kardemumma,Elettaria cardamomum

Onko kellään kardemummaa? Mä en sitä oo mistään löytäny niin kokkeilaan sit kasvattaa näistä

+x[quote]
[b]Jadetsu - 3/3/2017[/b]
Onko kellään kardemummaa? Mä en sitä oo mistään löytäny niin kokkeilaan sit kasvattaa näistä

[/quote]

Noistahan se lähtee, kovia siemeniä joutunee vähän hiomaan ja raaputtamaan. Olen joskus kasvattanut, ei mitään mielikuvaa enää.

Ne siemenet on tuolla palkojen sisällä, kuukkelilla löytyi jotain tietoa vanhasta pentistä.

Minoon aikasemminki yrittäny kasvattaa, mut siitei tullu lasta eikä jaskaa :smiley:

Jostain maustehyllyn mummasta yritin joskus kasvattaa vaan ei itänyt. Ehkä en sitten osannut hakea niitä siemeniä esiin tarpeeksi kuorien alta. Uusi yritys pitää tehdä jos löytyy vielä siemeniä.

Täällä on kans yritetty kasvattaa useampaan kertaan, muttei mitään ole ikinä itänyt. Pitäis koittaa vielä jostain kaivaa mahdollisimman tuoretta tavaraa josko ne siitä lähtisivät. Täältä siis toivotellaan onnea yritykselle. :slight_smile:

Minäkin olen usein yrittänyt siemenestä kasvattaa, mutta tuloksetta. Nyt paikallinen puutarha mainosti kevätmarkkinatarjouksena viherkasveja (mm. kardemumma) 1 eurolla. Heti aamusta täytyy mennä tarkistamaan, josko nappaisi.
Monta vuotta on ollut hakusessa, kun kauan sitten mulla oli komea kardemumma viherkasvina, muistaakseni tuoksuikin ihan itselleen :slight_smile:

Juuri laitoin siemeniä lautalle. Oli maustehyllyn alesta kokonaisia siemeniä. Suht tuoreita, päiväystä liki 2v jäljellä.

Kovasti näyttää siemenet turvonneilta. Josko itäisivät?!