Hei kaikki pnettiläiset… ajattelin minäkin laittaa tänne tekstiä ja kuviä yrityksistäni, lähinnä näköjään tekstiä kun ei anna kuvia liittää. No vähän taustatietoa ensin olemme muuttaneet nykyiseen kotiimme lokakuussa 2011 eli silloin ei toivoakaan pihahommista kummoisesti. Nyt on kevät saapunut ja pääsee kunnolla hommiin. Pihaa meillä on n 2400 neliötä suurin osa savea mutta myös kalliota löytyy. Pääsen toteuttamaan hetken huumassa saatuja ideoita ja niitä joita on suunnitellut jo pitkään. Suurin osa hetken huumaa. Nimestäkin päätellen olen seonnut kärhöjen kauneudesta muita pakkomielteitä ovat päivänliljat,iirikset,kuunliljat ja ainakin kurjenpolvet mutta kaikki kasvava on kaunista paitsi juolaheinä ja vuohenputki
. Kuvia yritän liittää kunhan kone antaa sen minun tehdä. Tervetuloa kanssani matkalle kohti kauniimpaa pihaa. Kaikki vinkit ja mielipiteet ovat tervetulleita. Ihanaa kevättä kaikille
Tässä on entinen ja myöskin tuleva kasvimaa. Vähän muuttaa vaan muotoaan. Kasvihuone on kadotus listalla. Näyttää hyvin kaaokselta
Tämän hetken väripilkku puutarhassa
Etupihan kaaosta
Kukkapenkin reunusta rupesin ruohosta putsaamaan niin alta löytyi tälläinen kivipolku
Tähän lisättävä pari alkukevään taimikuvaa, ovat niin suloisia
Ylempi on salaatti ja alempi on rakkautta levittävä punahattu "Double decker"
Hei, minäpäs tunnistin tutun pihan! Kävin hakemassa sinulta taimia maanantaina, kiitokset vielä kerran :)Hauska “nähdä” täälläkin.
On jo hetkisen saanut kasvaa, jos koko kivipolku on ollut piilossa Kärhöistä pidän minäkin vaikka ensimmäiset hankin vasta viime syksynä. Innolla lueskelen pihapuuhiasi
Hei Tuulisa hienoa törmäillä Juu on vissiin useamman kymmenen vuotta ollut polku piilossa,pikku hiljaa kadonnut. Tänään sain ensimmäisen kärhön uuteen telineeseensä kohta ottamaan tilanne kuvia…niitä sitten illalla
No niin ilta on tullut ja on aika olla hetki koneella. Ajattelin parin viime päivän aikaansaannoksisat laittaa pari kuvaa
Siellä on ensimmäiset mussukat päässyt uuteen hyvään maahan. Kärhön nimestä ei tietoa. Etualalla on tuoksukurjenpolvi ja tummanpunainen kurjenpolvi. Kasvimaa kehittyy pikki hiljaa lavakauluksiin joita on yhteensä 21
Kiva löytää uusi galleria, niin ja tervetuloa!
Sinä olet ollut kaukaa viisas -siis kuvannut pihaasi lähtötilanteessa. Itse olin niin typerys etten tajunnut ottaa omasta pihasta
aikoinani niitä aloituskuvia ja nyt harmittaa kun ei muista miltä se oikein näytti.
Siellä on pantu tuulemaan, on ilmestynyt jo vaikka mitä uuttakin ja tuo laattakivipolun löytyminen on aikamoinen onnenpotku.
Näyttää puskevan narsissia monessakin kohtaa ja näinkö unikon alkuja myös?
Ei muuta kun jäädään odottamaan lisää kuvia ja toden totta- kärhöt on ihania
Kiitos Maksaruoho…Olen jossain asiassa oppinut jotain…edellisen pihan muutin aivan täysin ja ei tietenkään lähtökuvaa…Täytyy kovasti ahkeroida nyt että Türin kukka ostoksille (sille järkkymäärälle) löytyy paikka minne laittaa. Täältä löytyy edellisen asukkaan istuttamia pääasiassa vanhoja kasveja, unikkoa, muutama pioni, päivänkakkaraa,leimua,syysasteria ja jotain pientä muuta. Kivipolku on hieno kyllä täytyy vaan nostaa ylös ja asetella uudelleen Kuvia tulee lisää
Täydyn laittaa tänne kuva miun rakkaasta siemenestä kasvatetusta Kartiovalkokuusesta, nyt ikää on kolme vuotta ja kokoa noin 10cm
On ne vaan rakkaita nuo siemenestä itse kasvatetut
hmmm… mistä olet kartiovalkokuusen simeniä käsiisi saanut?
Virosta ostettu…ainakin se on ostettu kartiovalkokuusena
Laitetaan vähän kevään värejä tähän väliin
Oi, miten ihana risupeti orvokeilla!
Kiitos EveliinaKK risupaatti on ihana kyllä Huh on tää jännää katsella täällä muiden hienoja pihoja,kaikkia ihania kasveja. Olemme menossa Türiin ensi viikon perjantaina…“mä haluan” kasvilista on varmaan neljän a4 sivun pituinen. Onneksi mennään paketti auton kanssa…Kevät markkinoiden kävijöiltä olisi kiva kuulla et millaista siellä on, kävimme syysmarkkinoilla ja siellä vissiin HUOMATTAVASTI vähemmän immeisiä
Pahoittelen huonoa kuvaa kun ikkuna heijastaa pirusti mut haluan laittaa kuvat meidän lemmikeistä pihamaalla. Ensin on pyrstötön fasaani mut onneksi on aolkanut hyvää vauhtia uusi pyrstö kasvaa koska fasaani akka ei oikein lämmennyt ukon riiustelusta…ihme akka…Fasaani on hyvin kesyyntynyt ja oppinut tulee keittiön ikkunan alle huutamaan kun on ruuan tarve Ja toisessa kuvassa on orava…hyvin kelpasi sämpylä vei kokonaan mennessään vaikka kulku olikin vähän hankalaa…hän on saanut tyttöystävän, jospa siis kesällä pihallamme kuuluisi pienien oravan tassujen tepastelua
Sus siunatkoon…tänään on päivä ja ilta vietetty risutöiden parissa. Päivällä kurssila ja illalla vielä kotona kimmokkeen saatuna trhty lisää…Sormet on arat ja osittain verillä…Kyllä nyt täytyy arvostaa risutöidentekijöitä ja mielellään niistä maksaa jos jonkun kivaa näkee…älyttömän rankkaa
Kuvia risutöistä pliis!
Tässä ne risutyöt nyt on…onpahan tullut nyt sitten koivunrisuista yritettyä tehdä jotainMuuten mukavaa touhua mut voi voi sormiparkoja