Käsityöt, osa 2 (22.10.2008->), Suljettu

Vautsi kun hieno! Kyllä tuollaista kelpaisi kannella missä vaan.

Juu, on tarkoitukseen sopiva kone silmän isku

Tuota kangasta oli todella vähän mutta ihan hauska siitä tuli siitä huolimatta. Tässä alla taas ihan toisentyyppinen väsky

Kurpitsalle kiitos linkistä. Juuri tuota se virkkaamani oli. Sitä oli vain vähän, oli siis varmaankin ostettu metreittäin. Olisi minulla se kukantekolaitekin, joten heijastinnauhaa voisi käyttää ihan pelkästäänkin. Tuo heijastinnauha heijastaa kyllä todella hyvin.

MULTAMANTA hoi!! Et viitsisi mommalla visiteeratessasi käydä hakemassa Kangasaitasta tuota heijastinnauhaa? Isosta rullasta riittäisi meille kaikille… Ilmoita tilinumero niin lähetän rahaa.

Sailasi, kiitos tuosta käsityöjoulukalenterilinkistä - siellä on ihanoita juttuja.

Virkattu enkeli ja lumihiutaleita ohjeineen:)

Viime vuonna ristipistobuumin aikana suunnittelin ja tein tällaisen korttipussin.

Kaunis pussi. Itselläni on myös tuollainen koristeellinen tonttuaiheinen pussi, ja se on niin mukava aina ottaa esille joulun aikaan. Itse en ole sitä tehnyt, en tosiaankaan.

Tein lahjoiksi kaksi tälläistä rasiasettiä. Pinoutuvat päällekkäin tai ilman kansia sisäkkäin. Materiaalina lämpökäsitelty haapa, tiikki ja tiikkiviilu. Haavassa vain oli ikävästi loimua, joka näyttää pintakäsittelyn jälkeen lähinnä sormenjäljiltä rasian kyljissä...

Välke, onpa hienot lahjat! Kauniit ja käytännöllisetkin vielä :slight_smile:

Missä sinä Välke olet oppinut noin upeita puutöitä tekemään?

Kaunis ristopistotyö ja Välkellä taas upeat rasiat!

Koulussa opit saatu ja koulun hyvillä koneillahan nuo on tehty.

Kauniit rasiat! Monikäyttöiset myös,kelpaa aivan koristeeksi:)minä tykkään niin puu-esineistä,niissä on sitä lämpöä.

vastoin netiketin ohjeita, laitetaan tännekin ->

Puutarha vuodenaikojen vaihtelussa

: <a href="http://puutarha.net/keskustelu/alaala.asp?id=">Talvi</a>

: Jäälyhdyt </p>

Ihanat rasiat Välke tehnyt! Tosi kauniin väriset vielä.

Kiva kun tykkäsitte. Tuon kaunis väri onkin ainoa lämpökäsitellyn puun hyvä ominaisuus. On se vaan niin höttöä työstää, että välillä menee hermot, kun työstöjäljestä ei meinaa saada siistiä millään.

Minä jaksan ihmetellä noita Väkkeen puutöitä. Kyllä on hienoa, kun osaa! Olet laittanut niihin jonkun pintakäsittelyaineen, saanko kysyä, minkä?

Kiitos memuli. Laitoin kylmäpuristettua pellavaöljyä pari kertaa ja lisäksi pintaa Liberonin finishing oilia. Öljykäsittely on kyllä tuolle lämpökäsitellylle paras vaihtoehto, siinä mielestäni sen värin kauneus tulee parhaiten esiin.

Kuten sanonta Kauniistisanoo; hunajaa ku…sin jos tommoset välkkeen väkertämät loorat pukki toisi! Mahtavia! Pinoisin het olkkariin ja täyttäsin joutavalla sälällä…

Minusta ne olisi jo liian hienot ja arvokkaat lahjat.