Sattuiskos keltään löytyy vaikka etes yhtä kerää Novitan Wool-lankaa, oranssia väriltään. On ainai yhden lankakartan mukaan teko lopetettu enkä sitä kyllä kaupoistakaan ole enää löytänyt. Voisin jopa maksaa, jos joltain vain löytys.
Tein tynnyri-ketjusta 0.8mm langasta kaulaketjun ja ranneketjun.
Kauniita ovat. Ovatko vallan kultaa?
On muuten upean näköiset Kurpitsa. Kelpaa ne laittaa kaulan ja korviin. Menikö kauan aikaa vääntämisessä. Mulla ei olekaan tuonllaista mallia.
Hopeaa vaan. On mokomat niin vaikeita kuvattavia, että aina sävyt vääristyvät. En laskenut aikaa mutta jokunen tunti. Vähän yli 7m lankaa kului.
Upeita on Kurpitsan ketjut!
Totta on se, miten hankalaa on kiiltäväpintaisten töiden kuvaaminen. Minulla on haasteena yleensä se lakalla pintakäsitelty esine, jossa salamavalon heijastus pilaa kaiken. Nyt kun pitäisi koota oman osaamisen portfoliota ja kuvata töitä, oikein ahdista ajatuskin kotistudioviritelmistä ja huonoista kuvista. Sain eräitä töitäni valokuvausalalla opiskelevien kuvattavaksi ja ne kuvat ovat kyllä todella upeita.
Välke, jalusta auttaa noissa kuvausongelmissa. Kamera jalustalle, salama pois ja laukaisu vitkalaukaisimella, siis sillä mikä laukaisee “itsekseen”. Edullinen pikkujalusta riittää. Ehkä olet näin tehnytkin?
Jos haluaa kikkailla, voi kamerasta vielä valita vallitsevan valon mukaisen valkotasapainon.
Kiitos Kaisaliisa vinkeistä. Jalustaa minulla ei ole ja kuvat yleensä sen mukaisia. Enkä ole edes paneutunut kameran toimintoihin (kamera ihan vain sellainen tavallinen), kannattais varmaan
Täällä on taas hienoja töitä. Aivan uskomaton työmäärä tuossa rean liinassa on ollut. Sen verran olen kokeillut tuollaista tehdä, että tiedän miten mieletön työ on jo yhdessä pikkukuviossakin. Ei ollut mun laji:)
Kurpitsan korut on tosi ihanat. Minä tykkään hopeasta, en käytä koskaan (kelta)kultakoruja (valkokultaisia on jokunen). Oppisinpa joskus tekemään jotain tuollaisia. Hopealankaa oon jo ostanut, mutta en oo saanut vielä yhtään onnistunutta tuotosta:( Pitäis päästä jollekin kurssille, että pääsis alkuun.
Ihania käsitöitä täällä on esitelty. Ei vielä kesä niin lopullisesti ole ohi että ajatukset hiipisivät puutarhasta lankakoriin… Ehkä pian kuitenkin kun on pakkastakin
Kurpitsan koruissa on vääntämistä ihan varmasti. On kyllä upeita töitä! Minun kanttini ei kestäisi.
Nytkin meni hermot, kun ompelemani verhot ei näytäkään hyviltä. Meinasin ensin laittaa valkoiset purjerenkaat ja siihen vaaleaa blingblingiä reunaan, mutta jotenkin se myyjä käänsi pääni ja otinkin sitten toisenlaiset blingblingit ja hopeiset renkaat. Kun kauppa aukeaa huomenna, olen jo ovella ja ostan alkuperäisen suunnitelman mukaista. Miten olenkaan näin vietävissä? Nyt on yksi ylimääräinen verho. Että ottaa hattuun. Teen uudet, periksi ei anneta.
Tuo ketju on yksi perusketjuista, helpommista:D Nyt ostin 0.7mm lankaa ja siitä saa jo sievää aikaiseski, riipusketjua. Aikaa tietysti vie vähän enemmän.
LUrpitsa mistä ostat langan. Paljonko makso metri jos josii kysyä
Voi hitto Tarkoitin Kurpitsa täytys kyllä katsoo mitä kirjoitaa
Olen ostanyt suoraan opettajalta opistolla, joka tilaa Kankurinaitasta. Usein olen ostanut sieltä suoraankin.
Kävin hakemassa aamulla valkoiset purjerenkaat ja läpinäkyvää helminauhaa, kun aikomuksenani on tehdä uudet näiden tilalle. En ensin oikein tykännyt tästä blibblibgistä, mutta korjasin sitä laittamalla hopeisen satiininauhan. (Tulee huoneeseen, jossa on seinillä hopeanharmaata ja mustat kalusteet ja valkoista myös. )Teen siis kokonaan uudet kahteen 1,80 senttiseen ikkunaan.
Kääk.
Tämä yhden ikkunan verho jäi nyt "yli", kait sen joku meiltä töistä haluaa ostaa tarvikkeiden hinnalla, minulle ei musta sovi.
Eteisen lattialla on kiva ommella, vaikka yläkerrassa olisi huone sitä varten. Nyt on kaikki
vinkisin vonksin..
Tässä alkuperäisen suunnitelman mukaiset. Nyt pähkäilen, kummat on paremmat? Noista ekoista tuli ehkä liian pitkät ? Ne on 60 cm ja nämä 50. Jotenkin aloin lämpenemään niillekin.
Nämä tulisi toimistohuoneeseen, jossa työskentelee mies, hyvin mustavalkoinen, pelkistetty huone, tyylikäs silti, ollut remontin jälkeen vuosia ilman verhoja. Lupasin ommella siihen verhot. Mahtaako heppu saada halvauksen, kun näissä on naisellaista rihkamaa. Ihan vähän kiusallani laitoin.
Mutta kun minulla ei ole täällä yhtään mieshenkilöä, jolta kysäisi. Vastaus ei kylläkään saa olla "ei kumpaakaan"..
Minä mielestä alemmat ovat hienommat, mutta makuja on niin monenlaisia.
Kiitos, tuo riitti vahvistukseksi. Eli tuommoiset vielä yhdet.