Ei ole tyhmä kysymys.
Olen käyttänyt puretukseen näihin 10g alunaa ja 5 g viinikiveä/100g lankaa.
Ei ole tyhmä kysymys.
Olen käyttänyt puretukseen näihin 10g alunaa ja 5 g viinikiveä/100g lankaa.
Silloin kun värjäys ja puretus ovat hyvin onnistuneet, ei huuhtelussa irtoa juurikaan väriä.
Olen huomannut kehittyneeni tässä, ensimmäiset värjäilyt oli paljon epätasaisempia ja huonompia kuin nykyisin.
Maltti on valttia tässä hommassa, meinaan välillä olla liian hätäinen, se on huono juttu.
Kannattaa malttaa antaa langat rauhassa jäähtyä ennen huuhtelua.
Mutta kun haluaisi heti nähdä mitä tuli.
Olen joskus nuorena jotain värjännyt. Olen jo unohtanut muuten mutta muistan että sipulin kuorilla ja jollain sananjalalla olen värjännyt.
Ai että nyt on hienot värit,saat niistä kauniin neuleen
Aloitin kutoa kalahaaviin uutta verkkoa. Tein rautalangasta kehän ja siirrän siitä nvanhaan lujavartiseen haaviin. Muuten huitoisin varrella ympärille kutorssani tuhoisin seurauksin.
Ohut syysneule valmistui.
Lankana yksisäikeinen jalovilla vuona.
Ihan älyttömän kevyt ja pehmeä paita tuli tästä. Koko xl ja väljä , painoa 265 grammaa.
Ohje neuloosiskot.
Tässä on hauskat nuo etuosan kavennukset.
Toisena aloitin itse värjätyistä langoista sophie scarf huivin.
Pieni kepoinen huivi tulossa.
Jestas ko hieno väri
Naapurin rouvalle synttäri lahjaksi. On lila ihminen.
Muutama vielä puuttuu reunoilta.
Vähän tylsää hommaa tuo keriminen, mutta värien kanssa on mukavaa. Saa hyvin langan loppuja upotettua.
Tuo on kai tarkoitettu koristeeksi?
Joo, ovikranssi.
Pidän kynnyksen matalana, että muutkin hitaat neulojat voivat töitään tänne laittaa.
Itselle parit perus sukat.
Kläätää Repen väreihin🤎
Oooh! Purppuraa hänen keisarilliselle majesteetilleen.
Kivan värinen tuokin.
Tarvevärjäilyjä.
Tarvitsen romola paitaan tummaa vihreää, samettijaloilla keitelty aamulla.
Oikean puolimmainen on paksumpaa lankaa, se ei mene paitaan.
Lisää viikonlopun kokeiluja.
Vahvaa kuparinsävyä.
Pohjalankoina lampaan ruskea ja keskiharmaa.
Oikean puoleisin on harmaa, yllättäen se jäi hieman vaaleammaksi kuin ruskeapohjaiset.
Aion yhdistää lampaanmustaan kirjoneulepaitaan näitä ja myös tuohon romolapaitaan tuota vaaleampaa.
Värjätty runsaalla määrällä verihelttaseitikin hattuja, noin 4 litraa puoliksi jo kuivattuja hattuja.
Esipuretus aluna-viinikivi.