Käsityöt Osa 3 ketju joka palveli vuodesta 2016 lähtien oli päässyt jo niin pitkäksi että se suljettiin uusilta viesteiltä. Jatketaan tässä käsityö-keskustelua
Punainen lanka loppui (myös kaupasta ainakin tilapäisesti) ja piti siirtyä mustaan, kun Karjalan kököset -vaihde kuitenkin edelleen päällä. Ehkä vielä yhdet, ja sitten saa jo riittää.
Vuonuen lankapaketti tuli. Kivan oloista ja aika napakka oli kierre ja tiukka vyyhti, helppo keriä.
Sain aikaiseks sitte ihan itellekin. Lankana Dropsin Fabel, ohutta, mutta suhteellisen kestävää. Tuoksahti jopa hiukkasen lampaalle
Prinsessasukat minulle. Nämä on jo olleet jalassa, niin vähän pohjat likaiset. Lankana Sulo mersukka, värinä kanerva.
Vauvalle myssy. Ensimmäisestä tuli pieni. Toivottavasti tämä on sopiva. Olisi voinut parempikin tulla:/
Marttojen sivuilta tuli vastaan tämä kuvio ja sitähän piti heti kokeilla.
Mä katsoin just viime viikolla tuota samaa kuviota .
Mietin, että tarttisko tehdä.
Minusta näyttää että pääsäännöin 7veikasta kyhäämäni sukat ovat järestään kutistuneet pesussa. Minulla on aika tiivis käsiala.
Montako silmukkaa kannattaa luoda nro. 43 miesten sukalle kun jalka on “erittäin hyvin muodostunut, ei hintelä missään nimessä” ottaen huomioon tuon pesussa kitistymis’ilmiöni? Kannattaisiko minun luoda silmukat kuitenkin koolle 44? ja paljonko loisitte siihen kokoon silmukoita?
Toisaalta meillä miesväki itsekin nakkoo työkamppeitaan koneeseen, että tuliskohan siinä villikset pestyä liian kuumassa… mutta itse en pese kuin max. +40’C villasukat yms. villaiset, ei kai se ole liikaa?
No… on minun käsialani tiivis ja koitan pitää langan melko kireällä, olen nimittäin saanut käyttävältä taholta toiveen että sukat eivät saisi olla löpryt, ehkä teen sitten hiukan liiankin tiiviin “neule panssaria” muistuttavan lopputuloksen ja sukka kenties siksi kutistuu? :ermm: Vai voisiko saada konkareiden mielipiteitä? Itte kun pähkäilee…
Novitan ohjetaulukon mukaan 42-kokoiseen sukkaan 52 silmukkaa, 48 silmukkaa on 38-kokoiselle.
Minulla on just tekeillä yhdet miesten sukat opalin 8-säikeisestä, eli se on aika lailla 7 veljeksen paksuista.
Minulla on 56 silmukkaa ja 3 puikot, aika tiivistä noilla tulee ja se oli toivekin.
Taitaapa minun kudontani olla aikaa löysää…
Miehen jalka 42-43 ja ei kuulemma ainakaan kapeampi saisi olla. Teen kyllä tarkoituksella tiukempaa ja pienemmillä puikoilla, että on tiiviit. Ei käy tuuli varpaisiin. Ittelleni laittaisin samasta langasta 52 silmukkaa ja minulla on aika kapea jalka.
Nämä on Machia design kaupasta raisiosta.
Heidän nettikauppa on piikkopirta niminen, se oli ennen turussa, mutta nyt siis tuolla.
Marttojen Purjein-kuviota näissäkin sukissa, jotka kasattu jämälangoista.
Sisarelleni Niina Laitisen joulukalentersukat Ave Mariat. Kuvassa myös Irma- irlis.
neulominen on nyt muotia
neulominen
Vuonuen Wilhelmi sukkalanka päivitystä. Tumman harmaa, värjäämätön.En hirvittävän otettu ollut langan neulottavuuteen, takkusi ja aivan ilman minkäänlaista joustoa. Sukat tuli, 56 silmukka ja 2 mm puikot. Silti tuntuivat löpsöiltä. No, kävi sitten perinteisesti ja menivät vahingossa muiden mukana ihan tavalliseen 40 asteen pyykkiin. Nyt ne on hyvät. Hieman huovuttuivat, mutta joustokin löytyi. Ei löpsötä enää
OK. Mä en oo vielä aloittanut, odotan sitä kirjaa, jonka ohjeen mukaan aion tehdä.
Sen pitäisi just sopivasti saapua ennen talvilomaa. :w00t: