Käsityöt Osa 4 (alkaen 5.1.2021 ->)

Teen siis paidan, se saa vähän harvempaa ollakin.

Juu, minulla on sitä paitalanka versiota.

No tässä kirjaa odotellessa on tullut väsättyä monenmoisia sukkia mm. jämälangoista ja nyt on puikoilla palmikkopipo.
Ei kai sitä ilmankaan osaa olla. :wink:

Bernie-look

Uusin törhellys. :wink:

Nyt on taas sukkaa tulossa. :wink:

Strömsössä tekivät kauniita villapaitoja

Juu . Katsoin myös. Strömsö on ihan mun lempiohjelma. :smiling_face_with_three_hearts:

Hyvä idea villapaidan kutomiseen oli myös. Ja mieskin “puikoissa”. :blush:

Valmista. :wink::hugs:

Pitähän minunkin tehdä  Strömsö villapaita. Eilen tilasin langat  ,tänään jo  täällä.

Minkä värisenä aiot tehdä paidan? :slight_smile:

Taisi strömsössä olla Karisma lanka käytössä.

Aika paksun näköiset ne paidat oli siinä ohjelmassa, eli sellaiset ulkoilupaidat.

Jännää, että näitten islantilaistyyppisten puseroitten kutomisesta on nyt tullut niin suosittua. Ensimmäisen puseroni kudoin jo yli kaksi vuotta sitten, eli olin vähän etuajassa näköjään.
Erityisen iloinen olen ollut, kun puserot ovat kelvanneet myös yläkouluikäisille pojille. Ehkä asiaan on vaikuttanut, kun ovat kuulemma saaneet puseroistaan paljon positiivista palautetta ihan vierailtakin ihmisiltä.

Sama täällä, muutama vuosi sitten neuloin ensimmäiset.  Helppoja tehdä, siinä varmaan suosion salaisuus.
Aloitin eilen tuon Strömsö-villapaidan teon alpakkalangasta, ei ollut jemmassa muuta suurinpiirtein sopivaa. Tilasin Karismaa, en ole sillä ennen neulonut enkä tiedä millaista on. Istex Lettlopista olen useamman puseron ja takin neulonut ja aika paksuja niistäkin tulee.

Mä oon vielä enemmän edellä, tai jäljessä. :grin:Tein tyttärelle islantilaispaidat jo 20 vuotta sitten ja toisen 10 vuotta sitten. :roll_eyes::roll_eyes:
Yhdet lapaset tein lettlopista kerran, ihanan väriset ja paksut ne on, mutta minua kutittaa kun on niin karvainen lanka. :thinking:

Ihan eka jonka tein oli sellainen teinimalli. Eli oli joskus suuri käsityö lehdessä salkkarien Mian päällä tuo malli. Se oli semmoinen niukkalinjainen vyötärömalli. :hugs:

Olen yrittänyt lapasia pestä monta kertaa. Silti se karvamäärä saa minut kutisemaan. Sinällään harmi, koska ne värit on kyllä tosi kivoja. Olen kyllä aika herkkä, en pysty läheskään kaikkia alpakkalankojakaan käyttämään, kun ovat liian karvaisia. 

Jämälanka sukkiin

Jämäsukat itselle ja siskolle Niina Laitisen Siskoni mun-sukat. Turkoosin terään otettu pätkävärjätystä kerästä suunnilleen sopivaa, harmittelin kun tein liian pitkät varret alkuperäisiin turkooseihin pitsisukkiin, hetken ajattelin jo purkaa teriä hieman lyhyemmiksi :smiley:
Pinkki ja turkoosi Ilun Handun käsinvärjättyjä tosi ohuen Nallen kanssa, punaiset Lidlin ohutta ja jotakin jämää, saattaa olla Regiaa
On ne samankokoiset, kuvan asettelu hämää

Menneinä vuosina harrastin virkkausta…