Suokukka, idea: Poncho.
Minulla on jo käytössä ja pärjää hyvin kun on pitkähihanen t-paita tai puuvillapoolo alla.
Aivan paras kun autoilee kauppaan - asioille, ei ahdista kun takki eikä ole liian lämmin.
Tyyli on vapaa ja malli Minun on iso ”neliö/suorakulma” jossa reikä keskellä ja rento poolokaulus, pituus melkein polviin.
Vuori vielä puuttuu ( ja oikean sävyinen taulu;)
En olisi ikinä uskonut että pystyn tuohon.
Voisi olla tarkempaakin
(Yhdet laput väärin päin, pakko korjata)
Upeat värit, hieno työ!
Todella hieno ja niin kevätvärinen Tykkään!
Seuraavaksi sinun on maalattava taulu mätsäävin värein.
Niin ja jokaiselle vuodenajalle oma päällys ja taulu
Se olisi jo aivan käsittämätöntä. Ajattelin suurennuttaa tulppanikuvan. No katsotaan.
Huomasin, ettei sinistä peitettä vielä ole. Siihen kerään nyt kankaita joista syksyllä voi ommella.
(Reilun kuukauden välein vaihtuu väritykset)
Ihan hurahtanut
Upeita töitä❤️
Tuohon jos laittaa vuorin ja väliin vanun saa kesäpeiton johon voi kääriytyä riippumattoon kesäksi päiväunille.
Jaaha ja sitä ollaan sitten sairaslomalla.
Keskisormi murtunut keskimmäisestä nivelestä.
Kaaduin töissä lattialla olleeseen lavaan ja muksis maksis pitkin lattiaa, niin että en ees tajunnut mitä kävi.
Ensin meinasin pimittää koko jutun, mutta pakko oli paljastaa, kun sormi on niin pullee ja musta.
6 viikkoa ensin laitettiin lomaa, mutta ihan itte pyysin, että jos kevennettyyn menisin, kun suurin kipu häipyy.
Eli olen nyt 3 viikkoa kotona ja sitten kevennettyyn työhön .
Meillä on niin vähän porukkaa vuorossa, että en kehtaa jättää omaa vuoroa pulaan.
Ja nyt en pysty laittamaan ruokaa, en siivoomaan, enkä neulomaan, lenkkeillä voin, eli sitä siis tiedossa yllin kyllin.
Väärä paikka, laitoin sen näköjään tänne kun en pysty käsitöitä nyt tekemään (taidan haikailla niiden perään)
No voi hitsi suokkis! Ja pahimpaan ajankohtaan, juuri kun keväiset puutarhapuuhat ovat alkamaisillaan!
Voi harmi. Vahinko ei tule kello kaulassa. Onneksi et satuttanut päätäsi. Varmasti harmittaa vielä näin kevättä ja kesää odotellessa.
Tuntematta/tietämättä sen tarkemmin työstäsi, niin muista kuitenkin ,että työjärjestelyt ja sijaisjärjestelyt kuuluvat esihenkilösi toimenkuvaan. Tunnollinen ihminen kun olet, niin mielestäni alat suotta itse järjestelemään työkuvioitasi. Entä jos sormesi ei tulekaan kuntoon 3 viikossa ja palaat kuitenkin takaisin töihin kesken määrätyn sairasloman aikana.
Perään tässä kirjoituksellani vastuu-tilannetta parantumattomasta työtapaturmasta.
Toivottavasti sormi tulee kuntoon, mutta kyllähän lääkäri asiantuntijana tietää, minkä ajan tapaturma vaatii parantuakseen kunnolla. Tsemppiä !
Pyydettiin ottamaan tarvittaessa yhteyttä työterveyteen.
Kävin nyt tapaturmapäivystyksessä ortopedillä.
Työnantaja alkuaan myös kyseli sitä kevennetyn työn mahdollisuutta.
Hän olisi halunnut minut heti maanantaina kevennettyyn, siihen en lähde, kun en meinaa edes autoa saada käymään.
Olen prosessinhoitajana tuotantotöissä, eli kädet käytössä lähes koko ajan.
No meillä on myös valvomossa töitä, nyt toipilaana keskityn enemmän siihen puoleen kun palaan töihin.
Hyvä,että kävit siellä ortopedillä. Itselleni sattui taanoin vähän vastaavanlainen tilanne. Liukastuin ulkona ja löin kaatuessani olkavarteni jäähän. Mitään ei murtunut, mutta kädellä ei pystynyt mitään kantamaan/kannattelemaan. Sairaslomaa sain pari viikkoa. Viikon päästä esimieheni soitti ja kyseli vointiani ja voisinko keskeyttää sairaslomani. Totesi,että pystynhän minä puhumaan ja saan tarvittaessa kantoapua.
No, totesin,että pystynhän minä puhumaan ja menin töihin, kun tilanne oli mikä oli.
Sitten sainkin palautetta,että tiedänkö,että olen omalla vastuulla töissä, kun tulin kesken sairaslomalta töihin. Jos minulle jotain sattuisi työpaikalla, työnantajalla ei ole mitään velvollisuuksia, koska eihän minun pitäisi siellä ollakaan kesken sairaslomani
Juurikki, pykälien mukaan sairasloma ei ole määräys vaan suositus tai lupa, ja työnantajalla on oikeus olla yhteydessä työntekijään sairasloman aikana.
Työnantajalla on oikeus pyytää työntekijää töihin jos tilanne sen vaatii, omalle työpisteelle tai kevennettyyn sopivaan töihin tai tavoitettavissa puhelimitse.
Kaikki työntekijän lakisääteiset vakuutukset ovat voimassa vaikkakin sairasloma on kesken ja työntekijä on työpaikalla.
On vanha ja väärä uskomus että työnantajalla ei ole mitään velvollisuuksia työntekijää kohtaan jos jotain sattuisi. Jos jotain sattuu, työntekijä hoidetaan työterveydessä tai muualla terveydenhoitolaitoksessa, oli sairaslomalla tai ei.
Olen joutunut ikävystymiseen asti ”lukemaan lakia ja pykäliä” koskien mm sairaslomia.
Lääkärin kirjoittama sairasloma on arvio ja potilas / työntekijä voi alkaa työnteon jos on tarpeeksi tervehtinyt ennen sairasloman loputtua, tai lääkäri voi arvioida uudelleen potilaan tilaa jos sairasloma ei riitä.
Mä olin myös siinä uskossa että jos on sairasloman aikana työssä ja jotain sattuu nii se menee omaan piikkiin. Niin puhuttiin silloin joskus yli 30 vuotta sitten.
Niin varmaan on ollut joskus ja se on jäänyt faktana ihmismuistiin.
Uskon sinua. Kerroin tuossa aikaisemmin vain omia kokemuksia. Itselläni ei ole asiantuntemusta työoikeus-asioihin.
Ei mene enää niin.
Nykyisin saa mennä töihin, kun kunto sallii sen.
Aion kyllä hetken toipua kotona koska nyt en kykene oikein mihinkään.
Uskoisin, että valvomossa pärjään hyvin, kunhan vähän alkaa sormi parantua.
Hirveet vierotusoireet käsitöistä, käyn koko ajan sovittamassa ja hiplaamassa keskeneräistä paidan tekelettä.
Tämmönen paita on kesken.
Pitäis tulla väljä laatikkomallinen paita.
Taitoin tuon takaosan näkyviin, siellä on hauskat muodot kavennuksissa.
Vihertävä lanka on männynsuomuorakkailla värjätty.
Keinovalo ei oikein näytä sävyä oikein.