Kaverille kans sukat valmiit.
Punnitsin kimallelangan, sitä on yli puolet jäljellä eli 77g, saa vielä kimallusta kolmeen sukkapariin. ![]()
Kaverille kans sukat valmiit.
Punnitsin kimallelangan, sitä on yli puolet jäljellä eli 77g, saa vielä kimallusta kolmeen sukkapariin. ![]()
Aloittelin uutta sängynpeittoa. Yritin ensin uutta mallia, mutta en osaa niin tarkkaa ompelua.
Ei ole helppoa kirppareilta löytää yhteen sopivia sävyjä. Saa nähdä tuleeko tästä mitään. 62 palaa vielä tehtävä.
On tosi hieno väri!
Täällä on taas tehty upeita käsitöitä. Onni auttoi minua taas vaihteeks sukan teossa. Töistä tullessa löysin tekeleeni sen pediltä. Kaikki puikonpäät oli pätkitty, mutta yhtään silmukkaa ei ollu pudotettu, eli kyllä se vielä neulomaan oppii. Jouduin kuitenkin puikkokaupoille. Otin testimielessä Prymin ergonomicsit hiilikuituisina ja tulen muuten ottamaan useamatkin. Oli mukavat, lanka luisti kivasti olematta liukas ja sillä päällä en todellakaan revi sormia auki.
Purin palmikkopiponi virheen, yksi kierre meni väärä päin. Vastahakoinen malli piti komentaa seinää vasten. Oikein miellyttävä, merinovilla, kaapelikierre.
Poika oli ostanut uuden tulostimen
Puikotkin sävy sävyyn, luksusta ja silmäkarkkia
On tosi hieno! En ikinä osaisi.
Kun tällaista taidonnäytettä katsoo, voi ihmetellä asiaa, jota olen miettinyt aiemminkin. Kun kirjoitetaan muistin ylläpitämisestä, neuvotaan harrastamaan sudokua, sanaristikoita, tanssia ym, ja opiskelemaan vaikkapa vieraita kieliä. En ole huomannut mainittavan käsitöitä. Tekee ohjeista tai suunnittelee omia malleja, tarvitaan aivotyötä.
Ei minulla näihinkään sukkiin ole ohjetta.
Teen mitä mieleen juolahtaa.
Eka sukka on aina kiva, kun tekee vaan pieniä kuvioita sen suuremmin suunnittelematta.
Toisessa joutuu katselemaan mallia ekasta, jos haluaa samanlaisen.![]()
Raahasin metsästä muovikassillisen jäisiä männynsuomuorakkaita, ehdottamasti ulkona keitettävä värjättävä. Haju oli kaamea jo kerättäessä, ovat oikein voimallisen näköisiä ja tummuneita alapuolelta. Nyt on vähän sormi suussa, nuohan pitäisi sinistä haluavan värjätä ammoniakilla PHta nostaen, koska lipeä ei muodosta sidoksia väriaineen kanssa kuten ammoniumionien kanssa. Asia selvisi kun luin Riihivilla, Dyeing with natural dyes: Sarcodon squamosus experiments Männynsuomuorakaskokeiluja.
Ammoniakkia ei enää myydä, kidesooda ei anna toivottua väriä, toinen vaihtoehto olisi hapatettu urea, suomeksi lämpimässä pidetty kusisanko
. Sitten hoksasin, että onhan meillä Adblue kanisterin loppu eli ureaa sekin. Kunhan tuulet tyyntyvät, ettei kaasuliekki sammu pistän haisemaan sienet ja ureat.
Eka kirjava sukka valmis.
Se on sen verran kytättävä, että muutama sivutyö ohessa.
Eli telkkarin katsomis neuleet.
Lapaset, josta puuttuu vielä peukalot, I’m so mohair pipo jämistä ja raitasukat jämistä tulossa. ![]()
Lapasissa itte värjätty silkki-villalanka.
Olen saanut orakkaista sinistä, ilman mitään kikkoja.
Etukäteen alunapuretettu lanka käytössä. ![]()