Kastelukannu

Onko kukaan löytänyt Suomesta samanlaista kastelukannua kun ABC puutarhaohjelman Allanilla on?. Näyttää tosi käytännölliseltä ja on vielä kauniskin. Siinä vesi tulee ylöspäin olevan ovaalinmuotoisen suppilon päältä. Kastelee kauniisti ja tasaisesti ja pysyy "kasassa".

Olen kurkkuani myöten täynnä meillä myytäviin muovisiin kastelukannuihin, joista suppilon irtokansi luiskahtaa pois ja kasveille lorahtaa ämpärillinen vettä. Jo sekin auttaisi, että suppilo olisi yhdestä kappaleesta valmistettu ja pysyisi paikallaan.

Jos kukaan tietää täällä meillä myymälää josta Allanin kannun saan, niin kertokoon heti, ettei tarvitse Lontooseen lähteä!!. Toinen vaihtoehto olis se 10l vetoinen versio jossa suppilo on kunnollinen.

Viime keväänä sitä etsimällä etsin, mutta en löytänyt :frowning:

Tälläistäkö tarkoitit

tai kirjoita googleen hakusanaksi watering can.....jo alkaa löytymään

Jos ostas vaan pään.

Spout & Sprayhead Set

For Practican

Picture of the Spout & Rose Set for the Practican in green finish

This set consists of a replacement Oval Brass Face Sprayhead and Downspout for the plastic Practican. Available in green finish only.

GREEN FINISH Product Code: RS66
rrp £3.41

Haws products are available from garden centres worldwide – click here to find your nearest stockist

Oikein hyvä linkki Lumi. Jonkin noidsa isoimmista kannuista vielä päädun hankkimaan varmaan menko pian. Jos ei sitten satu löytymään vastaavia vielä parempia ja edullisenpia lenkkejä.

Tuota kannua ja sen suutinta olen minäkin kaihoten katsellut Alanilla! Pitäiskös jonkun kielitaitoisemman kysyä toimittavatko noita Suomeen ja millä hinnalla? Tehtäisiin kimppatilaus =) Punainen olis upea…

Ai kun hienoja kannuja linkissä! Näitähän voisi vingahdella Suomeen tilattavaksi keväisillä puutarhamessuilla, kun sopivanoloinen kotimainen myyjä sattuu messukäytävillä kohdalle. Kimpparuinaus käyntiin!

Kuukkeloikaapa Lilla Fiskaregatans Trägårdsbutik, Ruotsissa. Löytyisi ainakin minulle monta kivaa tavaraa, työkalua :slight_smile:

Hinta on ainakin mulle kompastuskivi. Käytän ensi kesänäkin ihka tavallista vihreetä muovikannua, jossa on keltainen sihti. Käännän sihdin ylöspäin ja teippaan kiinni, jos meinaa pudota.

Ketju on vanhahko mutta ajankohtainen taas ensi keväänä.

Täältä ostelen kaikkea kivaa...kastelukannujakin löytyy!

hhp://www.classicum.se/

Uusi yritys kun tuo ed. linkki ei näyttäkkään toimivan..

http://www.classicum.se/

Täällähän on jo aiemmin etsitty Alanin kannua ja löydettykin. Nyt firmalla on myös nettikauppavaihtoehto:

http://www.gardengiftsdirect.co.uk/haws-watering-cans/vs_c0_1__.html

Merlin, sinähän olet oikea taikuri löytämään puutarha-aarteita!!!

Nyt rupeen säästämään ja tilaan kaksi 8 litran kannua ja yhden huonekasvikannun… (Mainio äitienpäivälahja minulle!!) Kiva! Toimituskulutkaan eivät näytä olevan ihan mahdottomia…

Noita Alanin kastelukannuja saa kyllä ostaa Maarianhaminasta, ainaski parissa kukkakaupassa olen heihin törmännyt, mutta hinta oli kyllä aika huimaava ja kun olin junalla liikenteessä, saivat kannut jäädä sinne, niin hienoja kuin olivatkin.

Ahdekaunokki, pääseekö samaan tilaukseen jakamaan kulut? Tilaisin itselleni tuollaisen kasilitraisen ja vihreän. Sellainen on PAKKO saada… Hitsin vitsi, Merlin, minkä teit!

Fellow, jos maltat odottaa tuonne huhti-toukokuun vaihteeseen. (Iso investointi - tarttee säästää ensin…)

Pakko malttaa, kun itselläkin vähän säätämistä rahojen suhteen. Ollaan säästäväisiä ja tarkkoja niin saadaan sitten ihanat kastelukannut, hyvä syy säästää =)

Eilen tuli Kotipuutarha, ja siitä huomasin, että nyt niitä "Alanin kastelukannuja" saa Suomesta. Villi Niitty -näyttää myyvän kolmea eri väriä. Vaan ihanasta (?) täytyy maksaa... ei olleet halpoja, ei.

(Toim. huom.: Itselläni ei siis ole osaa eikä arpaa ao. liikkeen toimintaan, eli en mainosta omaan pussiini. Sekuhäntä kerroin, kun silmään osui.)

Saman huomasin minäkin, mutta halvemmaksi tulee ainakin tämän hetken kurssilla tilata tuolta nettikaupasta, varsinkin jos päästään Ahdekaunokin kanssa toimituskulut jakamaan.

Kas, niinpä tosiaan on. En huomannutkaan tuota Merlinin viestiä, vaan tohkeissani tuuppasin omani eetteriin. Inhoja kiusauksia kaupassa!

Minä tuota isoa puutarhakäyttöön tarkoitettua himoitsen. Noista pienemmistä en niin piittaa.