Endless summerin kukkaloistoa. Viime talvi oli sille mannaa.
Lähikuva metsäluteen kortteerista. Se kurkistaa terälehden alta vasemmalla.
Kukinto samaisesta pensaasta.
Joku pikkuhortensia.
Haikoneheinä ja käärmeenparta.
Palmusara.
Puksipuut ja syysvuokot.
Pensaskuisma "Hidcote".
Tämän kevään heräteostos: "yaku angel"
..sekä "silvervelours"
Tervetuloa kasvihuoneeseen..joku sara..
Risiininkukka.
Oliivipuu ja agaave.
Mårbacka ja tuntematon pelargoni "red baronin" seurassa.
Anopin pelargoni.
Joku mehitähti ja rosmariininkukka.
Marokon mehipuu.
Tomskut: Kumato ja Tigrella.
Toivottavasti viihdyit visiitillä!
Heti ensimmäisessä kuvassa tuo kallio vetää katseen puoleensa ja sitten katse siirtyy alemmaksi kohti komeaa kukintaa. Kasvihuoneen edustalla olevassa ruukussa sara näyttää erittäin tyylikkäältä Kyllä kiitos,viihdyin hyvin ja tulen mielelläni uudestaankin. Lisää vain kuvia
Kyllä kiitos, viihdyin! Ihana tuo anopin pelakka, näkyy kirkolta kotiin vähemmässäkin kukassa!
Ihana toi Endless summer ja hienon värinen mehitähti. Laita lisää kuvia, kyllä näitä katsellessa viihtyy oikein hyvin.
Sinultahan löytyy mukavia juttuja, tuosta sararuukusta tykkäsin kovasti. Oliivipuusi näyttää ah - niin italialaiselta!
Kiitokset mukavasta ja mieltä lämmittavästä palautteesta!
Kauniita ja erikoisia kasveja, varsinkin heinät ovat hienoja. Endless summer oli mahtavan kokoinen. Lisää kuvia kehiin
Totta kirjoitat hoyabella. Kuvat tosiaan latautuvat nopeammin ja on mukavampi katsella jotain tiettyä kuvaa jos kuvarimpsu on kohtuupituinen. Muistetaan.
Kiitokset kehuista. Eiköhän kuvia aina silloin tällöin tänne tupsahda nyt kun olen tämän “saitin” vuosien jälkeen taas löytänyt. Itsekin tykkään katsella muiden kuvagallerioita, niistä nauttii ja saa monesti ideoitakin omaan puutarhaansa.
Kivan näköistä sinulla! Nuo heinät ja tuo mehipuukin oli aivan ihmeellinen. Oliko tuo käärmeenparta tuo tummalehtinen? Tosi nätti, samoin kuin kaikki muutkin. Laitahan lisäkuvia, niin saadaan ihastella lisää.
Eksoottisia kasveja. Oikein mukava kierros puutarhassasi. Minua myös kiinnostaa tuo käärmeenparta. Eli menestyykö vain Etelä-Suomessa? Vai onko vain kesäkukka. Oon nähnyt siitä kuvia mutta en oikeastaan mitään selostusta. Oon haaveillut sitä tehosteeksi. Ja mistä sitä saa?
No, niin kuukkeloin käärmeenpartaa ja onhan sitä myynnissä ihan näilläkin leveyksillä. Talvenkestävyys vaan on vähän kysymysmerkki.
Hienon näköisiä kuvia! Ja tutun näköisiä kasveja Hommasin käärmeenparran (Ophiopogon planiscapus Nigrescens) tänä kesänä, kiitos Horsman. Hienosti on kesän kasvanut ja uskon vakaasti että talvehtii jopa täällä V:lla. Samoin luotan hakoneheinän talvehtimiseen.
Ja nyt sitten kädet kyynärpäitä myöten ristiin.
Meillä käärmeenparta otti ja kuoli viime talvena,vaikka oli niin lämmin talvi. Pitää jostain hankkia uusi ja kerran vielä kokeilla…periksi ei saa antaa ;))
Erilaiset “heinät” ovat myös mun mieleen…Kuvassa oleva käärmeenparta on viettänyt vasta kaksi talvea ulosistutettuna. Kasvupaikka on puolivarjo, varjossa on toinen puska. Kasvualustat ovat erittäin läpäisevää “hiekkamuhevamultaseosta”. Sietävät aika kivasti kuivuuttakin. Aikas hidaskasvuinen mielestäni. Aiemmin kasvattelin niitä ruukuissa. Helppo talvehdittaa, olivat muutamia vuosia mulla 10-15 plus-asteisessa autotallissa. Vettä ne saivat kerran kuukaudessa tai sitten kun lehdet alkoivat “nuokkua”.
Kuvan haikoneheinä on 5 vuotta vanha ja koko tuon ajan kasvanut kukkapenkissa. Tykkää tasaisesta hikevästä kasvualustasta kesäisin. Mutta ei talvimärkyydestä eli hyvä salaojitus sillekin.
… tarkoitatko hakoneheinää?
No voihan myssy…painovirhepaholainen…juu hakoneheinästä on kysymys.
Minä jo ehdin googlettaa onko haikoneheinääkin olemassa, kun ei löytynyt niin aloin epäilemään painovirhettä
Syksy on saapunut, vaikkei ihan heti äkkäisi...kurjenkellon viimeinen pinnistys..
Huldine hurmaa...
"Brunette" vasta innostuu...
Ruostekukat ovat ymmärtäneet jo kukkia..silti kauniita.
Köynnöshortensia ja jokuhosta..
Metsävaahtera ja hemlokki..
Aprikoosi >10 v. joka ei ole koskaan kukkinut..