Kasvien tunnistaminen

Voisko se olla… Onko siinä pehmoiset lehdet? Semmonen möyheä? Sitä oon kylvänyt toissatalvena, kukkia en oo vielä nähnyt.

Osaako kukaan kertoa mikä tämä on (hieman huono kuva)?Veikkaan että peräisin viime vuoden vaihdoista Vakka-taimen Muuriselta..kuva

Saruma henryi veikkaan mä.

No sehän se näyttäisi olevan,kiitos kyssis :)))

Mikä niittykasvi? Tuo vaalean violetti siis ;) Olisiko scabiosan sukulainen? Helppo varmaan, muttei yhtään leikkaa...

kuva

Taitaa olla ruusuruoho :slight_smile:

Ruusuruoho se on! Kiitos Miikos :slight_smile:

Mitähän nämä ovat. Ensimmäinen kukka on meilkein kuin joku horsma mutta lehden reunat ovat sileät. Vieressä on kasvanut amerikan hosrsma mutta sitä se ei ole.

Kakkonen on ihan outo

Kolmonen kasvaa ojan penkalla. Olen kylvänyt sinne mm ukonhattuja ja tulikukkia.mutta joutomaata.

kuvakuvaXkuva

kappalaisella on puna-ailakki, toisena jokin tatarkasvi, en osaa paremmin nimetä.alimmainen muistuttaa paljon lyhtykukkaa.

Mikä tämä on? Hieno, joka tapauksessa, mutta en tiedä hankkineeni tälläistä tiarellaa/heucheraa/heucherellaa...

kuva

Entäs tämä? Onko tämä kaitaängelmä? (ush - olipas huono kuva...)

kuva

Eka on keijunkukka. Niitäkin on niin valtavasti että nimeä voi arvailla vasta kun tekee ensi vuonna ekät kukat. Mullakin on kolme aika samannäköistä mutta kaikilla on erilaiset / eriväriset kukat ja erimittaiset kukkavanat. Toinen on mulle ihan tuntematon.

kuva

Mikähän tää on ?  Kukat on aivan minimaalisen pieniä pinkkejä. Kasvaa tuollai hassusti ikäänkuin säteittäin.

Onko se raya käyny nappaan kuvan mun rötköttävästä idänkurjenpolvesta? :wink: Käväsin juoksemassa tuolla kartanolla, niin samat säteet ja lehdet. Ja sama rento elämänasenne.

Raya - se on se yksivuotinen, jota putkahtelee mistä sattuu.

Muoks - tämä ei kyllä tainnut auttaa...

No ei kait miun idänk.polovi tuolleen mee, vai menneeks se,

Kurjenpoloven näkönen se on mutku kukatki on semmoset ettei iliman suurennuslasia ees huomaa. Eikä sitä missään muualla pihassa oo, tuo vaan löyty vahingossa niin otimpa talteen kun ei hajuakaan mikä on.

kuva

Tämmöinen oli ilmestynyt kukkamaahan, luulin sitä ensin raidan taimeksi, mutta lehden reunat ovat erilaiset. Mikä tuo lienee?

Raya, pihakurjenpolvi oisko?

Nemesia tuo näyttää vuorijalavan taimelta.

Miikos, juu, kyllähän se pihakurjenpolvi on. Kiitos !