Kasvien tunnistaminen

Mikähän hän mahtaa olla? 

/scripts/image.asp?kuva=1&id=290252

Alkuperäinen kirjoittaja: Hilu

Tämmöinen alkoi kasvamaan muiden kylvösten joukossa ja siirsin sen erikseen tuohon raejuustopurkkiin kasvamaan. Hyvin kituliaasti se on siinä kasvanut enkä ole raaskinut poiskaan heittää. Olisko mitään arveluja mikä kasvi tämä voisi olla?

kuva

Oopium-, eli esim. pioniunikko.

Voi jumpe, mulla kasvaa tuolla pellolla noita joka paikassa :D

kuva

Kaverin puolesta kyselen... Mulle ei tule tästä mieleen oikein mitään. Kaveri ei tiedä tuleeko tähän kukkia, työpaikalta napattu kesäksi hoitoon. Tunteekos kukaan? 

Inkalilja eli alströmeria, kukkii kyllä.

Inkalilja.

No mutta kiitos, sepä kävi nopeasti! Inkaliljahan se. Ei ihme etten tunnistanut, ei ole koskaan kuulunut meidän kesäkukkavalikoimaamme. :)

Tuo myös talvehtii hyvin(ei ulkona), eli ei ole pelkkä kesäkukka.

Ja kasvattaa ihan valtavan juurakon, että kohta niitä on paljon, kun viitsii vähän jakaa.

Taimivaihdosta olen saanut tämän punakoiranputkena. Mutta eikös tämä ole tavallinen koiranputki.

kuva

Tämä on tullut mulle köynnösukonhatun mukana. Mikä se mahtaa olla?

kuva

Valkokukkainen mukulaleinikki?

http://plantlust.com/plants/ranunculus-ficaria-randalls-white/

Samaa mieltä Vilukon kanssa. Voi olla yllä mainittu. Aika söpöliini.

Oi ku söpö!

Se se on!! Hih, ja vahingossa mulle tullut!

kuva

Ken on Hän ??

Suikeroesikko

Voi Kiitos Kurppa !!

Sivulla 76 laitoin kuvan punakoiranputkiputkesta. Ainakin lapussa lukee niin. Mutta eikö tuo ole ihan tavallinen koiranpitki. En ole uskaltanut repiä sitä vielä pois, odottelen teidän painavaa sanaanne.

Minusta se on tavallinen koiranputki, mutta toisaalta en yhtään tiedä, että millainen se punainen olisi.    Mulla käy usein niin, että nimilapun kohdalta se oikea kasvi häviää, ja joku rikka ottaa paikan, enkä uskalla kitkeä kun luulen sitä oikeaksi.