Punakoiranputkiputki on kait samannäköinen muutoin, mutta lehdistö on ruskeanpunainen.
Sitä mieltä minäkin olen, että kaivan tuon pois. Kiitos vahvistuksesta!
Mikähän tämä on? Teekkaripoika Otaniemessä kyselee ja äiti ei tiiä.
Taikinamarja taitaa olla.
Kiitos, suokukka! Sehän se on.
Mikähän Malva-sukuinen tuo valkoinen on?
Sain kasviharrastajalta kaksi tainta pari kesää sitten, ja nyt taimet kukkivat ensi kertaa, vain hieman eri värisinä kuin piti. Tunnistanette. Onko värimuunnos tavallista? Voiko maaperällä tai jollakin kasvuolosuhteella olla vaikutusta väriin? Olen ihmeissäni, kun sinistä varroin, niitä kun ei ole liikaa. Tämä kuva on ensimmäiseltä avautumispäivältä, nyt väri on ehkä vielä hiukan violetimpi.
Aarnisaari, en osaa muuta sanoa kuin että kyllä noita violeteiksi aiottujakin on, ovat vain (vielä) harvinaisempia kuin siniset.
Alkuperäinen kirjoittaja: Tuntematon tai poistettu käyttäjä
Tämmöinen löytyi keväällä pellon reunasta ns. kaatopaikalta. Oli ruukussa kasvanut ja kun jotain kasvun alkua näkyi niin istutin sen perennojen joukkoon. Ei näkynyt mitään sipulia tai mukulaa, ruskeanpunertavat juuret olivat. Tosin oli hyvin tiivis juurakko enkä alkanut repimään, istutin vaan semmoisenaan maahan.
Mikähän hän mahtaa olla?
Siankärsämö ,en mene takuuseen mutta mulla on jotain sinililjaa jonka lehdet näyttää samalta !
Luulen että tuo on viime kesänä kasvanut ruukussa ja on talven jälkeen heitetty pois kun on arveltu kuolleeksi. Vierestä nimittäin löytyi sitruunamelissa, joka kasvoi myös uutta versoa ja jatkaa nyt eloaan yrttipenkissäni.
Nyt tuli mieleen että voisko tuo olla rönsylilja? Eihän tuo välttämättä ole mikään ulkokasvi...
Ipanema, olisikohan tuomtarhajalomalva?
Siankärsämö, tuosta kuvasta tulee mieleen päivänlilja.
Tarhajuoru näyttää myös tuolta, sillä on vaan juuria. Päivänliljalla on semmoisia kellahkoja paksunnoksia (pötkylöitä) joista lirujuuri alkaa.
Maariankello, siltä se näyttäisi. Kiitos =) Onko sulla itselläsi myös tuota?
Punakukkaisen nimi on hukassa, samoin kuin vaaleanvihreälehtisen..
Voisko Metten vaaleanvihreä olla reunuspäivänkakkara?
Siankärsämö…sanoisin , että ennemminkin kyssä on keltapäivänlilja.
Ja punakukkainen taitaa olla puna-ailakki.Luonnonkasvi.
bluedreams, kiitos. Sama tuli mieleen tänään kun vertailin isompilehtisiin päivänliljoihin. Ihan samanlainen kasvutapa. En vaan kehannu tuohon heti Metten jälkeen taas omia höpötellä. Tässä vielä lähikuva mun mysteerikasvistani:
Kiitos siankärsämö ja Bumble! Sain nimet kasveilleni, nyt täytyy enää miettiä mitä niiden kanssa teen
Ipanema, ei mulla vielä ole tarhajalomalvaa. Mutta tuo on tuttu kasvi siitä, että olen sen siemeniä jo hankkinut ja tutkinut kuvia netistä.