(Säde)rusokki, yksivuotinen rikkakasvi.
No niinpä googlauksen perusteella onkin, kiitos. Mulla on samalla nimellä toinenkin Virginian tädyke ja siinä on ihan erilainen kukka, ohut kapea valkoinen? Varmaan jotain eri lajiketta kai sitten.
Sanoisin, että Pink Glow
Hankalimman taimista samaa mieltä Kaisaliisan kanssa. Ovat sormustinkukkaa. Ranskan tulikukassa terävämpi lehden kärki ja todellakin myös jotenkin kovemman tuntuisia käteen.
Sitten se ranskan tulikukka täyttääkin joka paikan ja tkossa ja sitä saa alvariinsa olla kitkemässä. Mutta kaunis se on, varsinkin isona puskana, jolloin kukat ojentuu kuin kynttilät suorina ylös lehtimassasta.
vaan vannomaan en menis. Nyt kun oikein syynää ja kattoo uudelleen, niin voisi olla vaikka fingerborikin. Ylemmän kuvan vasemman puoleinen taimi vaikuttaa kyllä tulikukalta, joten olisivatko muutkin sitä?.
Hankalinin taimet on tulikukkaa, sanon minä.
Mä en sano mitään, kun en näköjään erota peurankelloa sormustinkukasta
Mikähän tämäkin nätti kellokukka(?) on. On tosi matala, alle 10cm. Lehdistö kasvaa mattomaisena ison vaahteran juurella. Nyt on kolmas kesä tässä talossa ja tänään huomasin ensimmäisen kerran että siellä lehtien keskellä oli kukka!! Kirkas ja kaunis, ainoa lajiaan, vaikka lehdet näyttää viihtyvän ihan hyvin ja ovat jopa levinneet viime vuodesta. Toivottavasti siihen putkahtaa lisää kukkia. Katsoin tarkkaan enkä nähnyt kyllä nupun nuppua...
Kiitos Suokukka, kun googlasin se tosiaan on samanäköinen kuin vuorijalava. Mutta mistä se olisi voinut joutua kukkapenkkiin kun ei lähimain ole puuta. Juuret ainakin olivat lujassa, kokeilin vetää ylös ja se katkesi maata myöden. Se siitä jos ei verso juuresta.
Mikähän tämä voisi olla? Joku itsestäänkylväytynyt salaatti?
Tällainen yksinäinen kasvi on ilmestynyt kukkapenkkiin tänä vuonna. Pituutta on nyt noin 40 cm ja kukat ovat hyvin vaalean lilat. Tunnistaako kukaan?
Jokin 1-vuotinen horsmahan tuo on
Ehkei sitten oikein parasta puutarhakasviainesta… Se sopii kuitenkin aika hyvin ulkonäöllisesti naapureidensa kanssa yhteen, joten kasvakoon siinä rauhassa Kiitos vastauksesta!
Nämä kukkapenkissä.Onko rikkiksiä vai ei?
Onko tää "joku" raunioyrtti ?? ja mistä hiiestähän lie tullu, keltakurjenmiekkojen takaa vaan näky jottain sinistä ja hämmästys oli suuri kun tämän löysin.
On se,huonosti mä yleensä tunnistan mutta tuosta voi tuskin erehtyä.
Voi hitto vie, millähän opilla mie saan tuon tuolta POIS. Auts.
Mitähän nämä lie, alimmainen löyty vesiheinän seasta, meinasin nykäistä mutta ajattelin kuintenkin ensin kysellä jos vaikka olis joku tarpeellinen? Oon niin huono kuvaamaan mutta jospa joku kuitenkin hoksais mikä on?
Ylempi kasvi aivan mitättömän näköinen, kukka ihan väritön, lähdössä kompostiin mutta kiinnostais tietää mikä mahtaa olla? Kasvatanko alemmassa kuvassa koivuntaimia?
Ylin keltanuppuinen on keltasormustinkukka ja alin on koivua. Kirjavalehtinen näyttää peurankellolta.