Kaunokainen, Bellis perennis

Aika tiheässä nämä valkoisetkin kasvavat, joten siementaimia varmaankin ovat.

Nurmikosta kyllä hävisi meiltä nopeasti. Onneksi otin siemeniä talteen ja sain uuden kasvuston muualle.

On kyllä ihme kukka, kun tosiaan toisilla leviää vähän sinne sun tänne, ja mulla tosiaan katosi kuin tuhka tuuleen. Harmittaa, koska on niin sievä kasvi. Täytyy yrittää uudelleen tänä vuonna.

Meillä nuo ovat tosi kuivassa ja aurinkoisessa kukkapenkissä tuolla kalliolla.

Ovat muuten kukkakärpästen suosikkeja, kannattaakin aina muistaa että, nuo kaiken maailman pörriäiset ja joskus muurahaisetkin ovat hyvin tärkeässä osassa pölytyksen ja siementen leviämisen suhteen.

Hyvä pointti, Raakki! Mitä jos on pölyttäjät puuttuneet, ettei olekaan siementaimia tullut, että olisi päässyt leviämään. Kovin nuuka ei kai sitten ole maan suhteen.

Hoyabella, todellinen helmi tuo!  Eivät ole pahanmakuisia, maistamaan siis! kieli ulkoa

Multatonttu, hölötelläänkö asiasta.

Kukkiikohan istuttamani bellikset jo ensimmäisenä kesänä? Siemenet laitoin multaan jo 1 1/2 kuukautta sitten ja tänään istutin pienet taimet jo kukkapenkiin.

Minulla ainakin kukkivat esikasvatetut bellikset jo ensimmäisenä kesänä.

Jaahas, ny kattelin, et jotain siihen paikkaan alkaa tulla. Toivon mukaa ei pelkkää voikukkaa naurua No, en uskalla nyt kitkeä siitä, jos vaikka oliski kaunokaista :D:D

Onko kaunokaista sinisenä - vaaleansinisenä?

En ole ikinä nähnyt.

KRÄÄK, älkää vaan vahingossakaan menkö istuttamaan bellistä kukkapenkkiin , ainakaan sitä valkoista ja kirjavaa, se tumman punainen ei leviä läheskään niin paljon. olen nimittäin hullun raivolla taas kitkenyt belliksiä pois kun leviää ruttona ja meinaa tukahduttaa muut hennommat kasvit alleenpuhetta.

sain tänä keväänä muutaman taimen sini kaunokaista, saas nähdä onko nimensä veroinensilmän isku.

Höh! Ja minä kun olen koittanut saada edes yhtä hengissä pysymään. Turhaan. Kaik'' kuolleet jälleen kerran Olkoot, mokomat. Päätin, etten enää tykkää belliksistä, hmph!vihainen

Kaunokaiskasvatukseni näyttää onnistuneen hyvin

Minusta tämä ikivanha punainen Bellis ei taida levitä siemenistä vaan juurakosta. Tällä kasvusto laajenee äkkiä, mutta siementaimia ei ole koskaan ollut lähistöllä. Vaaleanpunaisen ja valkoisen Belliksen taimia saattaa löytyä jopa nurmikolta. Revinkin oikeastaan kaikki muut Bellikset penkeistä pois, mutta punaiset jätin.

Tuollaista kerrottua punaista haluan minäkin ensi kesäksi, ihana bellispuska .

Eipä lähteneet bellikset minulla kasvamaan. Viime syksynä sain joltakulta penttiläiseltä, en muista keneltä. Yhtään taimea ei tänä vuonna ole näkynyt. Ja minä kun halusin sen leviävän nurmikolle... blääh!

Minäkin olen saanut täältä kumpaakin väriä ja meillä näyttää tuo punainen viihtyvän paremmin. Molemmat ovat kukkapenkeissä, valkoinen kukkii parilla kukalla eikä näytä leviävän edes siinä mutta punainen kukkii kovasti ja sen kasvusto laajenee kokoajan.

Poppius, ainakin minulta olet sitä perusbellistä juuri nurmikolla kestävää valkoista saanut. On se kumma, kun täällä ne rälläävät kohta nurmikonkin tieltään pois ! Lähtivätkös samassa tulleet saksankirveli ja sormustinkukka elolle ?

Pussissa luki punainen ja valkoinen siemensekoitus. Värit on ilmeisesti sekoittuneet sananmukaisesti. naurua

Bellisten tapaista tehdä siementaimista ensin pinkkejä ja sitten haalistua blondeiksi alenevassa polvessa - eli ne punaiset saisi jakamalla taimia, kunhan muistaa mikä väri missäkin (olen surutta jakanut kukkivina ). Eli joskus pitää ostaa uudet siemenet kaupan tiskiltä .....