Campanula hybr. ‘Kent Belle’. Näyttävä kellokukka, kukkii suurin nuokkuvin 6-7 cm pitkin kukin heinä-elokuussa. Kuihtuneiden kukkien poisto pidentää kukintaa. Kokeile myös leikkokukkana. Menestyy auringosta puolivarjoon. Korkeus 50-60 cm, istutusväli 30 cm.
Agrimarket/Multasormi
Tänä vuonna on tuo 60 senttiä jo ylittynyt vaikka kukinta on vasta alkanut.
Kukat on komean kokoiset
Onko kent belle yhtä leviävä kuin pisamakello?
Sukkasuu, hyvin leviää muttei niin aggressiivisesti kuin pisamakello.
Ok, pisamakellolle kun piti rakentaa oma “aitaus”, jossa se kasvaa, ettei ihan koko pihaa vie. Tuo voi siis olla helpompi sijoittaa, nyt se on väliaikaispaikalla pelastuspenkissä. Mutta pakkohan se oli ostaa kun halvalla sai, eikö?
Tämä on ollut nyt muutaman vuoden. Miikosilla näyttää kasvavan samaisen kirjavan rehun vieressä kuin minullakin.
Ostin tuota kenttiä syksyn alesta ja nyt olen empinyt sen istuttamisen kanssa kun pelkää, että leviää yhtä hurjasti kuin tavallinen pisamakello. Näyttää kukkivan parhaillaan ostoruukussa kasvihuoneen takana
Ei tuo minulla ainakaan liikoja ole (vielä?) levinnyt tai sitten se johtuu noista ylitäysistä istutuksistani
Maltillisesti leviää aurinkoisessa ja suht kuivassa paikassa Helppo jaettava, ei tee “lonkeroita” maan alle
Kauniita ovat pisamakellot. Mä just täällä suunnittelen jo ensi vuotta ajatellen, että hankin muutaman pisamakellon kukkapenkkiin
Terveisiä Korpikellolle Kemijärveltä!
Onpas valtavan komea väri. Tykkään💙
Kent Belle tänään
Kent Belle,minun ehoton suosikki.
raya,saa sitä kysyä en muista minäkään ja nimilaput on hiiri vieny
Joooo
Mun lemppari alottelee.
Hänen ihanuutensa aamuauringossa pionit taustanaan.
Nämä ihanat
Bobbie,ovat tosi suuria kelloja,ihania.
Sain tuosta alun joskus joltaki penttiläiseltä.Tuossa on levinny nuo mukavasti.
Haluttasko?