Kellosusanna, Thunbergia grandiflora

Kellosusanna on monivuotinen nopeakasvuinen köynnös. Kasvattavatko muut tätä?

Kukka läheltä:

mulla ei kokemusta tuosta köynnöskukasta,eikä ees nimikään tuttu. mustasilmä susanna on tutunpi .onko tuokin siemenestä vaiko kasvina hankittu mielenkiintoinen kaunis kukka,minäkin tahtoisin noin nätin kukkasen.

Ostin viime kesänä tuon Viherpeukaloilta. Talvetin ihan huoneenlämmössä. Otin siitä pistokkaita, joilla kokeilen lisäämistä. Leikkasin sitä tosi rajusti.

Jos onnistut juuruttamaan niin täältä löytyis kiinnostunut kasvattaja pistokkaalle.

Nätti köynnöstuki myös.

Minäkin onnistuin eka kerran talvettamaan kylvökseni.

Vaihdoin mullan kellosusannalta, ja siistein sitä samalla. Siinä on paljon nuppuja.

Viippu, juurtuko pistokkaat? Entä tekikö siemeniä?

Nyt en ottanut pistokkaita, kun siistein vain kuolleet oksat pois. Terveissä oli terhakkaat nuput. Vesilasissa tuli viimevuotisiin pistokkaihin juuret, mutten tiedä miten niiden kävi, kun annoin ne pois.
En löytänyt siemeniä. Katson tänä vuonna uudestaan, tarkempaan.

kuva

Jässikältä vuosi sitten saatu pistokas näyttää talven jälkeen tältä. Hengissä on.

Se mikään pistokas ollut vaan siementaimi

Ai,,Sorry,,ei kaikkee voi muistaa, no mutt sitä paremmalla syyllä edelleen Kiitos !

Niin ja se on valkoinen

Toisen kerran Ai,annaha olla mitä uutta vielä ko. kellosta selvinneekään.

Männä kesänähän ei yritellykkään kukkia , ihme yleensä kun selvis hengissä parista hukkumisesta. Sekä myös ansarijauhiaisista.

Oon oikeestaan aika ylpee itestäni kun oon saanu sen elossa pysymään.

Raya, muistathan minua, jos leikkelet ja jos vielä juurtuvatkin? (Ruinun,ruinun)